طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو ، ساده و مرحله به مرحله

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا، شکلات است. این شیرینی خوشمزه به تنهایی، در طرز تهیه کیک شکلاتی یا انواع دسر مورد استفاده قرار می گیرد. فرقی ندارد چند ساله هستید، اگر به طعم شیرین علاقه داشته باشید، احتمالا یک خاطره خوب از خوردن صبحانه ای شامل چیز کیک شکلاتی با یک فنجان اسپرسو دارید و محال است اولین تصویری که از کیک تولد به ذهنتان می رسد، یک کیک شکلاتی با شمع های روی آن نباشد. همه ما خوردن شکلات را دوست داریم و اگر دستی هم بر آشپزی داشته باشیم، بدمان نمی آید که طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو را بدانیم تا در منزل هم آن را تهیه کنیم. شاید اصلا ساعت دو صبح هوس شکلات داشته باشیم و تنها دارایی مان مقداری پودر کاکائو باشد، پس بد نیست تهیه آن در منزل را هم بدانیم.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو ، ساده و مرحله به مرحله

مواد لازم در طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

  • پودر کاکائو دو پیمانه
  • کره سه چهارم پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • شیر دو سوم پیمانه
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری (اختیاری)

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

1. مخلوط کردن کره و پودر کاکائو

در اولین مرحله از طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو ضروری است کره ای که قبلا در دمای محیط بوده را با پودر کاکائو مخلوط کنید. برای این منظور می توانید کره را کمی حرارت دهید تا هم زدن آن آسان تر گردد. این فرآیند را آنقدر ادامه دهید تا مخلوط خمیری شکل و یک دستی حاصل گردد.

2. حل کردن پودر کاکائو در کره

حالا به اضافه کردن مقداری آب در حال جوش (مانند کتری)، خمیر به دست آمده را نرم تر کنید. در این مرحله، مخلوط کره و پودر کاکائو را درون یک قابلمه بریزید و روی کتری قرار دهید. ضروری است به طور مداوم مخلوط را هم بزنید تا نسوزد.

در این مرحله از طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو، تمام مدت حواستان به شکلات های چسبیده به کنار قابلمه باشد. پس از سرانجام حرارت دهی، دوباره مخلوط را به یاری مخلوط کن دستی یا برقی هم بزنید تا نرم تر گردد.

3. اضافه کردن شیر و شکر

در یک قدمی داشتن یک شکلات خوشمزه هستیم! کافی است ترکیب پودر کاکائو و کره نرم شده را درون مخلوط کن بریزید و به آن شیر و شکر اضافه کنید. در این مرحله می توانید با تست کردن ترکیب به دست آمده، مقدار شیرینی آن را تنظیم کنید. اگر به هر علت حس کردید شیرینی آن زیاد است، به آسانی می توانید با اضافه کردن مقداری شکر، آن را به مقدار ایده آل خود برسانید. مخلوط را آنقدر هم بزنید تا شکلی کرم مانند به خود بگیرد.

4. تزیین شکلات پودر کاکائو

در این مرحله همه چیز به سلیقه شما ربط دارد. قرار است شکلات را درون فریزر قرار دهید تا پس از گذشت زمان (حدودا 10 ساعت)، شکلات خانگی تان آماده شده باشد. به هر شکلی که می خواهید مخلوط را در بیاورید و در فریزر قرار دهید. برای آماده شدن شکلات هایتان باید کمی شکیبا باشید!

نکات مهم در طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

تهیه شکلات خانگی، دستور تهیه بسیار آسانی دارد. با این وجود شما می توانید با اضافه یا کم کردن بعضی مواد، شکلاتی متفاوت تهیه کنید و از آن لذت ببرید. اگر می خواهید شکلات تهیه شده را کمی متفاوت تر کنید، در این بخش راهکارهای آن را خواهید یافت.

اضافه کردن انواع مغز غلات به طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

اگر می خواهید شکلات شما طعم مغزهایی مانند پسته، فندق یا بادام را داشته باشد، می توانید خردشده مغز دلخواه تان را در مرحله آخر، پیش از گذاشتن مخلوط در فریزر به آن اضافه کنید. از قلم نیاندازید پیش از قرار دادن شکلات در فریزر، مخلوط را یکبار دیگر به خوبی هم بزنید تا مغزها به خوبی در آن پخش شوند.

نحوه تهیه شکلات با پودر کاکائو، مناسب افراد وگان

اگر وگان هستید، می توانید از کره گیاهی و شیر بادام در همین دستور بهره ببرید. نکته مهم آن است که پس از استفاده از شیر بادام و کره گیاهی، ممکن است احتیاج به تنظیم شیرینی شکلات خود، با مقادیری متفاوت با این دستور داشته باشید. هم چنین می توانید در دستور پخت طرز تهیه شکلات وگان خانگی یا طرز تهیه شکلات تلخ وجترین، روش های متفاوتی برای طرز تهیه شکلات بیاموزید.

تهیه شکلات شیری با پودر کاکائو

اگر می خواهید شکلات تان شیری گردد، کافی است از مقداری پودر شیر بهره ببرید. دقت کنید که ضروری است به مقدار دلخواه از پودر کاکائو کم نموده و به جای آن پودر شیر اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو ، ساده و مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو ، ساده و مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید