برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، اگر عاشق امتحان کردن طعم های تازه هستید، با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا آشنا شویم.

برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)

امتحان کردن غذاهای تازه و طعم های متفاوت یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به خصوص سفر به کشورهای خارجی است. البته برای کسانی که جرأت امتحان کردن طعم های تازه را دارند و از امتحان کردن غذاهای دیگر فرهنگ ها نمی ترسند. تنوع غذایی بالا، غذاهای اصیل و متنوع و شیوه های متفاوت و منحصربه فرد آشپزی باعث شده که برخی از شهرها در جهان نسبت به دیگر شهرها از نظر غذا و فرهنگ غذایی، متمایزتر باشند.

در این مقاله با فهرستی از برترین شهرهای جهان برای چشیدن طعم های متفاوت آشنا می شویم.

توکیو، ژاپن

در کشوری که بیش از هر جای دیگر، ستاره میشلن دارد، توکیو یکی از برترین شهرها است. کتاب راهنمای میشلن (Guide Michelin) سری کتاب های هدایت است که شرکت لاستیک سازی میشلن در فرانسه آن را منتشر می نماید. در میان این سری از کتاب ها مشهورترین آن کتابی است که به ارزیابی کیفیت غذای رستوران ها و نشان دادن آن با ستاره پرداخته است و کتاب راهنمای رستوران و هتل میشلن نامیده می گردد. غذای توکیو فقط به سوشی محدود نمی گردد. توکیو میزبان رستورا های متعددی است که همگی در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند. از تونکاتسو (tonkatsu) گرفته تا پنکیک اوکونومی یاکی (Okonomiyaki).

تونکاتسو غذایی است که به وسیله روغن پزی عمیق گوشت تهیه می گردد و یکی از غذاهای به سبک غربی در ژاپن به شمار می آید. اوکونومی یاکی یک نوع غذای ژاپنی و ترکیبی است از حل کردن آرد در آب که به صورت خمیر در می آید و سبزیجات، گوشت، مواد غذایی دریایی داخل این خمیر ریخته می گردد. این مواد با هم مخلوط شده و سپس در ماهیتابه سرخ می گردد.

در رستوران های مختلف ژاپن می توانید تنوع غذاهای اصیل و مدرن را پیدا کنید و نکته مثبتی که در خصوص غذا خوردن در توکیو وجود دارد این است که برای همه بودجه ها، غذای مناسبی برای خوردن پیدا می گردد. از رستوران های شیک بر فراز آسمان خراش ها تا غذاخوری های کوچک محلی، در توکیو از خوردن غذای لذیذ، ناامید نمی شوید.

هانوی، ویتنام

مرکز قدیمی شهر هانوی که همیشه در رقابت با هوشی مین قرار گرفته است، بدون شک برترین مکان برای چشیدن طعم متفاوت آشپزی ویتنامی است. مثل اهالی شهر غذا بخورید و برای خوردن غذاهای اصیل و لذیذی چون نودل pho tiu با سس ماهی و سوپ ترش و

banh mi، نوعی ساندویچ ویتنامی و com tam، ترکیبی از برنج، سس ماهی و تخم مرغ و گوشت به خیابان ها سر بزنید. این غذاهای اصیل را با خوردن قهوه مخصوص ویتنامی که با قهوه، سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد، تکمیل کنید.

لندن، انگلستان

از رستوران های شیک و مجلل گرفته تا غذاخوری ها و کافه های کوچک، لندن جهانیی از طعم و بوی فرق دارد. غذای خیابانی هم یکی از انتخاب های مقرون به صرفه برای کسانی است که می خواهند با هزینه کم، لذت غذا خوردن در لندن را بچشند. در واقع این شهر، آشپزی تمام جهان را در گوشه و کنار خود به گردشگران عرضه می نماید. تنوع غذایی در لندن تمامی ندارد. این مرکز گران جهان، یکی از برترین شهرها برای امتحان کردن غذاهای لذیذ از سراسر جهان است.

جایپور، هند

هند سرزمینی با هزار قوم و آیین و رسم و رسوم است. بنابراین تعجبی ندارد که آشپزی هندی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد و تنوع زیادی داشته باشد. ما غذاهای هندی را به تند و تیز بودن و استفاده زیاد از ادویه ها می شناسیم. جایپور، یکی از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز استان راجستان است. گریل کردن با دمای بالا و کباب کردن، بخش مهمی از تکنیک های آشپزی راجستان است. یکی از غذاهایی که در این منطقه حتما باید امتحان کنید، لال مانس (Laal maas) است. این غذا در واقع نوعی کاری گوشت است که برای تهیه آن، گوشت گوسفند را در دَلَمه شیر و ادویه جات تند به ویژه فلفل قرمز تند و سیر می خوابانند. این غذا را معمولا با نان های محلی یا برنج می خورند. در گذشته های دور، این غذا مخصوص اشراف بود و آن را با گوشت گراز یا گوزن درست می کردند؛ اما امروزه، گوشت لطیف و نازکِ گوسفند جایگزین آن ها شده است. some raitha نوعی چاشنی بر پایه ماست است که همراه غذا خورده می گردد و از تندی آن کم می نماید.

نیویورک

سرآشپزان نیویورکی بسیار خلاق هستند و در آشپزی نوآوری دارند. هشت میلیون نفر از گوشه و کنار جهان در این شهر زندگی می نمایند بنابراین باید انتظار داشته باشید که تنوع غذایی در نیویورک قابل توجه باشد. هنر آشپزی در این شهر همیشه در حال تغییر و تحول است و تلفیق سبک های مختلف آشپزی مورد توجه بسیاری از سرآشپزان قرار گرفته است.

مندوزا، آرژانتین

این شهر، رستوران های مشهور و متعددی دارد. برای اینکه طعم لذیذترین غذاهای محلی این شهر را بچشید، به رستوران Azafran یکی از مشهورترین رستوران های مندوزا سر بزنید. Cava de Cano یک غذاخوری خصوصی است که در آن غذاهای سنتی خانگی سرو می گردد. علاوه بر انواع غذاهای سنتی و اصیل، نوشیدنی های مختلفی هم در فرهنگ غذایی این شهر وجود دارد که در جای دیگر جهان نمی توانید مانند آن را امتحان کنید.

بولونیا، ایتالیا

بولونیا از نظر غذایی، برترین شهر ایتالیا است. حتما نام سس بلونز را شنیده اید؛ این سس که در تمام جهان شناخته شده است، از همین جا نشات گرفته است. موقیع جغرافیایی بولونیا که در قلب شمال ایتالیا واقع شده است، باعث شده که مواد غذایی طبیعی و متنوعی در دسترس سرآشپزان باشد. غذاخوری های بزرگ، بازارهای خیابانی و غرفه های کوچک غذا در پیاده روها و رستوران های شیک و مجلل در این شهر میزبان گردشگرانی هستند که به شوق چشیدن طعم های تازه ومتفاوت به این شهر سفر می نمایند.

لیون، فرانسه

محال است که فهرستی از برترین نقاط جهان برای غذا خوردن نوشته گردد و نامی از فرانسه و شهرهای کوچک و بزرگ آن به میان نیاید. آشپزی فرانسه در تمام جهان معروفیت دارد. برترین رستوران های جهان در فرانسه هستند و سرآشپزان مشهوری دارد که عده زیادی برای چشیدن دستپخت آنها از کشورهای دیگر به فرانسه سفر می نمایند. غذاهای لیون، بر خلاف آنچه که از غذاهای فرانسوی انتظار دارید، حجم زیادی دارند و غنی هستند. یکی از خوراکی هایی که در لیون حتما باید امتحان کنید، سرول دو کانو (cervelle de canut)، نوعی دیپ تهیه شده از پنیرخامه ای است که مخصوص منطقه لیون است. بیشتر رستوران های لیون این دیپ را سرو می نمایند. انواع تارت، بریوش و کرواسان را در سفر به لیون حتما امتحان کنید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید