انگلیس به خرید انحصارطلبانه مایکروسافت اعتراض کرد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه به نقل از رویترز، این خرید کم سابقه به وسیله مایکروسافت اقدامی کاملاً ضد رقابتی بوده و احتیاج به آنالیز عمیق دارد.

انگلیس به خرید انحصارطلبانه مایکروسافت اعتراض کرد

سازمان رقابت و بازار انگلیس روز پنجشنبه گفت اگر مایکروسافت از دسترسی رقبا به بازی های پرفروش تحت کنترل اکتیویژن جلوگیری کند، این معامله که بزرگترین معامله تا به امروز در صنعت بازی های رایانه ای است، می تواند به این صنعت آسیب برساند.

سازمان مذکور اضافه کرد: ما نگران این هستیم که مایکروسافت بتواند پس از ادغام از کنترل خود بر بازی های محبوبی مانند ندای وظیفه وWorld of Warcraft برای آسیب رساندن به رقبا، در حوزه خدمات اشتراک بازی و بازی های ابری استفاده کند.

مایکروسافت با عرضه کنسول ایکس باکس در کنار رقبایی همانند سونی و نینتندو به مدت 20 سال پیشتاز بازار کنسول ها بوده و جلوی ورود و موفقیت رقبای تازه را گرفته است. برد اسمیت، رئیس و نایب رئیس مایکروسافت گفته است: ما می خواهیم مردم دسترسی بیشتری به بازی ها داشته باشند، نه کمتر.

اکتیویژن انتظار دارد این معامله تا خاتمه ژوئن 2023 نهایی گردد. هر دو شرکت تا 8 سپتامبر فرصت دارند پیشنهادات خود را برای برطرف نگرانی های سازمان رقابت و بازار انگلیس ارائه دهند. در پی اعلام این خبر ارزش سهام مایکروسافت 1.2 درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انگلیس به خرید انحصارطلبانه مایکروسافت اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به خرید انحصارطلبانه مایکروسافت اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید