گزارش روزنامه دولت از سختی معیشت مردم آمریکا

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، روزنامه ایران نوشت: بسیاری از کشور های دنیا این روز ها با موجی از نارضایتی مردمی در نتیجه تورم انواع کالا های مصرفی مواجهند که بخشی از آن نتیجه رشد قیمت انرژی از جمله نفت، گاز و انواع سوخت است.

گزارش روزنامه دولت از سختی معیشت مردم آمریکا

پس از ممنوعیت مرحله ای اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه که بازار های دنیای نفت را بیش از پیش تحت تأثیر قرار داد، قیمت بنزین در بریتانیا روز سه شنبه مانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا به رکورد تازهی رسید.

بر اساس داده های موجود، میانگین آخرین قیمت بنزین بدون سرب در بریتانیا در ابتدای این هفته 2،18 دلار (1، 73 پوند) در هر لیتر بود و احتمالاً افزایش بیشتری نیز خواهد یافت. گفته می گردد که رکورد های تازه قیمت بنزین به بحران هزینه های زندگی در بریتانیا خواهد اضافه نمود. این درحالی است که انتظار می رود هزینه انرژی در پاییز سال جاری در بریتانیا افزایش بیشتری داشته باشد. افزایش قیمت سوخت، تنها مختص به مصرف کنندگان بریتانیایی نیست. قیمت بنزین در ایالات متحده امریکا نیز روز سه شنبه به رکورد کم سابقه 4، 622 دلار در هر گالن رسید که با این سطح قیمتی، رکورد قبلی خود را که 4، 619 دلار بود در روز Memorial Day شکست.

برآورد ها حاکی از آن است که قیمت سوخت در سطح دنیای قرار است در روز های آینده بیش از پیش افزایش داشته باشد، چرا که قیمت های بین المللی نفت خام روز سه شنبه پس ازآن که اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات 90 درصد از نفت خام روسیه تا خاتمه سال را تصویب کرد، افزایش یافت. قیمت بنزین در ایالات متحده تقریباً هر روز در چند هفته گذشته شاهد افزایش بوده است و به بالاترین حد خود رسیده و این فرایند فشار بیشتری بر دولت بایدن برای کوشش برای کاهش قیمت ها وارد نموده است.

در همین حال، شرایط در بعضی از استان های امریکا همچون کالیفرنیا بدتر است. در این استان، بهای هر گالن بنزین به بیش از شش دلار رسید. در بعضی از منطقه ها حتی بهای بنزین به هفت دلار در هر گالن هم رسیده است. امریکایی ها این روز ها بیش از 50 دلار (بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان) برای پر کردن باک سوخت خودروی خود می پردازند و از این موضوع بشدت ناراضی هستند.

منبع: فرارو

به "گزارش روزنامه دولت از سختی معیشت مردم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش روزنامه دولت از سختی معیشت مردم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید