تدابیر مالی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، وزیر اقتصاد ژاپن اظهار داشت کشورش آماده اتخاذ اقدامات بیشتر برای تقویت رشد مالی است.

تدابیر مالی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه به نقل از رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن با اشاره به پیامدهای منفی ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت گردشگری این کشور گفت که دولت در صورت لزوم آماده برداشتن گام های لازم برای تقویت رشد اقتصادی است. وی با بیان این که دولت امیدوار است رشد اقتصادی به تدریج بهبود یابد گفت برای مقابله با پیامدهای کرونا هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی اقدام خواهیم کرد.

هوراهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز با تاکید بر تداوم فرایند اعمال نرخ بهره منفی در نظام بانکی سومین اقتصاد عظیم دنیا گفت که اگر معین گردد ویروس کرونا ریسک موثری بر رشد اقتصادی ژاپن خواهد بود، در اتخاذ سیاست های محرک بیشتر تردید نخواهد کرد. وی که در مصاحبه با روزنامه سانکی ژاپن سخن می گفت ویروس کرونا را یک نااطمینانی عظیم بر سر راه اقتصاد ژاپن خواند و اضافه نمود: اگر این فرایند ادامه یابد نیازمند بازنگری در سیاست های حوزه پولی خواهیم بود و قطعا این کار را خواهیم کرد.

از سوی دیگر جاکیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در منطقه شرق آسیا گفت که دولت پیش بینی خود از رشد اقتصادی را در امسال به دو تا 2.5 درصد کاهش داده است. پیش تر دولت نیوزلند پیش بینی نموده بود اقتصاد نیوزلند امسال رشد 2.2 تا 2.8 درصدی را تجربه کند. آردرن که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود اضافه نمود که انتظار می فرایند فرایند رشد اقتصادی از نیمه دوم امسال به حالت عادی خود بازگردد.

گفتنی است که تا به امروز گزارشاتی از ابتلا به کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، فیلیپین، هند، سنگاپور، نپال، هنگ کنگ، ماکائو، کامبوج، مالزی، سری لانکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، سوئد، استرالیا، کانادا، امارات، آمریکا و انگلیس مخابره شده است. بانک مرکزی چین برای مقابله با پیامدهای منفی کرونا تا به امروز حدود 270 میلیارد دلار ارز به بازارهای اقتصادی تزریق و از ارائه یک بسته عظیم وام 300 میلیارد یوانی به کسب و کارهای کوچک و متوسط چینی خبر داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تدابیر مالی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر مالی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید