پوتین و محمد بن سلمان تلفنی تبادل نظر کردند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، کرملین از رایزنی تلفنی رئیس جمهوری روسیه با ولیعهد عربستان در مورد بازار انرژی اطلاع داد.

پوتین و محمد بن سلمان تلفنی تبادل نظر کردند

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کاخ کرملین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی رایزنی تلفنی داشته است و دو طرف در جریان این تماس به آنالیز شرایط بازار دنیای انرژی پرداختند و بر اهمیت توافقنامه اوپک پلاس تاکید کردند.

کرملین همچنین خاطرنشان کرد که پوتین و محمد بن سلمان بر سر افزایش هماهنگی های بیشتر درباره کاهش سطح فراوری نفت خام به اتفاق نظر رسیدند.

رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان در جریان این تماس تلفنی در مورد همکاری دوجانبه نیز به بحث و گفتگو پرداختند.

براساس بیانیه کرملین دو طرف درباره افزایش همکاری ها در زمینه کاهش فراوری نفت توافق کردند. این تماس تلفنی و توافق دو طرفه دو هفته پیش از یک نشست دنیای نفت صورت گرفت.

کرملین خاطرنشان کرد ولیعهد سعودی و رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت همکاری های مشترک با هدف اجرای توافقات ماه آوریل در چارچوب مجموعه اوپک پلاس برای کاهش فرایند فراوری نفت تاکید کردند.

شاهزاده محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین وزارت انرژی دو کشور را مسئول تقویت همکاری های دوجانبه قرار دادند.

کشورهای صادرکننده نفت در قالب اوپک و فراوریکنندگان خارج از اوپک به رهبری روسیه در ماه آوریل توافق کردند فراوری دنیای نفت را در ماه های مه و ژوئن روزی 10 میلیون بشکه کاهش دهند تا به رکود بازارهای نفت دنیا که به شدت دچار پیامدهای زیانبار کرونا شده اند، نجات دهند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته سازمان اوپک و فراوریکنندگان غیراوپک در هفته دوم ماه ژوئن نشستی ویدئویی برگزار نموده و سیاست های فراوری نفت را به بحث و مصاحبه می گذارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین و محمد بن سلمان تلفنی تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و محمد بن سلمان تلفنی تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید