پاسخ به یک سوال مهم، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز بی ضرر است؟

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، محققان دریافتند افرادی که می گویند شش فنجان یا بیشتر در روز قهوه می نوشند، در مقایسه با افرادی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه می نوشیدند، 22 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در طول دوره مطالعه بودند. آن ها بعلاوه به این نتیجه رسیدند که این ارتباط مستقل از ساختار ژنتیکی است.

پاسخ به یک سوال مهم، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز بی ضرر است؟

به عبارت دیگر، افرادی که دارای ژن متابولیسم کننده کافئین هستند، نمی توانند با خیال راحت بیشتر از کسانی که آن را ندارند، بنوشند. (گفته می گردد افراد دارای تغییر ژنتیکی در ژن PDSS2 نسبت به افراد بدون این تغییر ژنتیکی احتیاج به مصرف کمتر قهوه به منظور تامین کافئین دارند.)

نویسندگان مطالعه بر این باور بودند که قهوه (در مقادیر زیاد) و مسائل قلبی ممکن است مرتبط باشند، زیرا مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث فشار خون بالا گردد که یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت دنیای، بیماری های قلبی عروقی اصلی ترین دلیل مرگ و میر در سراسر دنیا است، در عین حال یکی از قابل پیشگیری ترین آن ها نیز محسوب می گردد.

عوارض جانبی میانه مصرف زیاد کافئین می تواند شامل احساس اضطراب یا بی قراری، احتیاج به تکرر ادرار، افزایش ضربان قلب، ناراحتی معده و برافروختگی صورت باشد. عوارض جانبی شدیدتر پس از مقادیر قابل توجهی کافئین می تواند خطرناک باشد و شامل علائمی مانند احساس سردرگمی و تجربه توهم باشد؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که قهوه را به طور کامل قطع کنید، اما عاقلانه است که به مقدار واقعی نوشیدنی خود توجه کنید.

منبع: فرارو

به "پاسخ به یک سوال مهم، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز بی ضرر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به یک سوال مهم، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز بی ضرر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید