خواص باورنکردنی حنا برای ناخن و مو

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، حنا گیاهی دارویی است که به خاطر خواص درمانی فراوان از گذشته تا به امروز هواداران زیادی داشته است.

خواص باورنکردنی حنا برای ناخن و مو

حنا گیاهی است به شکل درختچه یا درخت که برگ های کوچک سبز متمایل به خاکستری دارد. این برگ ها دو بار در سال چیده، خشک و پودر می شوند. پودر حاصل، الک می گردد و بسته به مقدار ریزبافت بودن پودر، از نظر مرغوبیت دسته بندی و قیمت گذاری می گردد. در ایران، درختچه حنا در منطقه ها گرمسیری کشور مثل اطراف بندرعباس و بوشهر، چابهار، کرمان، بم و نرماشیر، اهواز و نیز در یزد می روید. در این مطلب از وبلاگ نهاد جامعه به موضوع خواص حنا برای ناخن و مو می پردازیم.

خواص حنا برای ناخن و مو

رنگ مو

بیشتر مردم حنا را به عنوان رنگ مو استفاده می نمایند اما حنا به جز تغییر رنگ موها، آثار دیگری هم به جا می گذارد. تأثیر حنا در افزایش استحکام مو ثابت شده است. بنابراین رنگ موی سالمی است که هیچ اثر مخرب پایداری بر فولیکول مو ندارد.

سلامتی مو

حنا به تقویت مو یاری می نماید. حنا باعث بسته شدن کوتیکول مو می گردد، از مو خوره جلوگیری می نماید، درخشندگی و جلوه موها را افزایش می دهد، بعلاوه در جلوگیری از شوره سر موثر است.

کاهش ریزش مو

کسانی که دچار کچلی یا ریزش مو هستند، می توانند از حنا بهره بگیرند. به روش سنتی و برای افزایش اثرگذاری، بهتر است آب یا روغن حنا را با سرشیر مخلوط کنید و سپس روی موهایتان بگذارید.

تقویت ناخن ها

کوتیکول و فضای زیر ناخن ها محل مناسبی برای تجمع میکروب است. محافظت از ناخن ها با حنا گزینه بسیار خوبی است. نوشیدن آب حاوی برگ دم نموده حنا در جلوگیری از شکستگی ناخن ها و بعلاوه درمان التهاب موثر است. مالیدن پماد آن به طور مستقیم روی ناخن ها، می تواند التهاب، درد و عفونت را از بین ببرد.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب خواص این روغن برای پوست و مو شما بی نظیر است را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خواص باورنکردنی حنا برای ناخن و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص باورنکردنی حنا برای ناخن و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید