شروع برنامه های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از شروع برنامه های مختلف فرهنگی همزمان با هفته دیابت در استان اطلاع داد.

شروع برنامه های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد

محمد فکر مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با وبلاگ نهاد جامعه با اشاره به برگزاری برنامه های هفته دیابت در استان گفت: برنامه های هفته دیابت به منظور افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با عوارض، پیشگیری، درمان و توانمندسازی افراد جامعه در سطح استان برگزار می گردد.

او اضافه کرد: آموزش پیشگیری از دیابت، خودمراقبتی، سبک زندگی سالم در جامعه، مدارس، خانواده، ادارات، پویش دوچرخه سواری از برنامه های هفته دیابت در استان است.

فکر در ادامه گفت: پویش دو چرخه سواری که هر هفته در مسیر های مختلف شهر برگزار می گردد به مناسبت هفته دیابت از مرکز دیابت استان تا باغ دولت آباد برگزار می گردد.

مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به شیوع بیماری دیابت در استان گفت: استان یزد جزء استان های اول کشور در بیماری دیابت است و در شاخص مرگ و میر مبتلایان دیابتی در رتبه 27 کشور قرار گرفته است که این مستلزم آموزش و پیگیری در تمام مقاطع است.

این مقام مسئول بیان نمود: متاسفانه امروزه کم تحرکی، استفاده از فست فود ها و تغییر سبک زندگی سبب شده علاوه بر سالمندان، دانشجویان، دانش آموزان و بچه ها نیز به این بیماری مبتلا شوند.

فکر تاکید نمود: تغذیه سالم و ورزش، برترین سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری دیابت است.

به گفته فکر، برنامه های فرهنگی هفته دیابت با همکاری مرکز دیابت، علوم پزشکی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای پیشگیری و کاهش بیماری دیابت در استان برگزار می گردد.

از 22 آبان ماه تا 28 آبان ماه هفته دیابت نامگذاری شده است.

وبلاگ نهاد جامعه یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع برنامه های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برنامه های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید