بومی سازی اسکوترهای برقی اشتراکی، طراحی بخش های الکترونیکی

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، سیاوش عزیزی مدیر تیم استارت آپی فعال در عرصه حمل و نقل اشتراکی برای کاهش الایندگی محیط زیست مستقر در کارخانه آزادی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: ما درصدد هستیم در قالب این تیم دوچرخه و اسکوتر اشتراکی را به فراوری برسانیم.

بومی سازی اسکوترهای برقی اشتراکی، طراحی بخش های الکترونیکی

وی با بیان اینکه دانش فنی طراحی و ساخت این اسکوترهای برقی را بدست آوردیم، گفت: برای ساخت این اسکوترها از علم الکترونیک استفاده کردیم تا برنامه ریزی هایی در راستای، مکان یابی، باتری، ردیاب و... انجام دهیم.

وی با بیان اینکه درصدد فراوری انبوه این اسکوترهای برقی هستیم تا در امکان عمومی مورد بهره برداری قرار بگیرند، گفت: در زمینه اینترنت اشیا و طراحی نرم افزاری، اتصال به سامانه، کدنویسی و برنامه نویسی اقداماتی انجام دادیم که این اسکوترها به فراوری برسند و استفاده شوند.

عزیزی با اشاره به استفاده از این اسکوترها در بعضی بوستانهای تهران گفت: تعداد 20 عدد فراوری شده و در بوستان های سطح شهر تهران با هماهنگی شهرداری نواحی به صورت آزمایشی بکار گرفته شده است. استفاده از این اسکوترها در اماکن عمومی و بوستانها مورد استقبال قرار گرفته است.

به گفته عزیزی، طبق آنالیز ها استفاده از این محصول می تواند در کاهش الودگی هوا تا 80 درصد نسبت به موتور سیکلت تاثیر داشته باشد.

وی اضافه نمود: به علت باتری دار بودن هیچگونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارد و آلایندگی آن صفر است و در صورت جایگزینی با موتورسیکلت های شهر تهران می توان گفت بیش از نیمی از مشکل آلودگی هوای کل تهران حل خواهد شد.

این مدیر تیم استارت اپی با بیان اینکه هیچ شرکت داخلی دانش فنی اسکوترهای برقی را بدست نیاورده است، گفت: از این منظر رقیبی در کشور نداریم؛ اما در عین حال احتیاج به سرمایه گذارانی داریم که بتوانیم به صورت انبوه از این اسکوترها همراه با ایستگاه شارژ فراوری کنیم.

وی با بیان اینکه البته برای همین اندازه فراوری شده اسکوترهای برقی ایستگاه های شارژی را طراحی نموده ایم، گفت: تمام تست های اولیه این اسکوتر اجرا شده و دارای مجوزهای مجوز شهرداری و محیط زیست است.

عزیزی درباره تفاوت اسکوترهای برقی فراوری شده با اسکوترهای معمولی ادامه داد: این اسکوترهای طراحی شده صنعتی هستند که قیمت بالایی دارند از این رو برای خرید فردی به صرفه نیست؛ این اسکوتر دارای باتری های قوی است که 8-9 ساعت می تواند بدون شارژ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته وی، این اسکوترها دارای 3 درجه سرعت اهسته، میانه و بالا هستند. بعلاوه بعد از خالی شدن شارژ این اسکوترها، در ایستگاه هایی که طراحی کردیم شارژ می شوند و مجددا مورد استفاده قرار می گیرند .

مدیر تیم استارت اپی گفت: فعالیت در کل بوستان ها و پارک های سطح شهر با ناوگان هزار عددی در مدت دو سال جزو منظره این تیم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بومی سازی اسکوترهای برقی اشتراکی، طراحی بخش های الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی اسکوترهای برقی اشتراکی، طراحی بخش های الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید