فراوری کوچک ترین خودرو دو نفره دنیا در ایران

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، امروزه یکی از مهم ترین معضلاتی که کشورهای درحال توسعه و پیشرفته با آن سر و کار دارد، آلودگی محیط زیست و آلاینده های جوی است. در این میان، استفاده از خودروهای الکتریکی و سوخت های پاک می تواند راهکاری مناسب باشد که بتوان تا حد زیادی از شر این آلودگی ها خلاص شد.

فراوری کوچک ترین خودرو دو نفره دنیا در ایران

ایران هم که هرساله در فصول مختلف سال با آلودگی هوا در کلان شهرها رو به رو است، طی سال های گذشته به یاری محققان خود اقدام به طراحی و ساخت خودروهای مختلف برقی نموده است. در این زمینه باتوجه به اعلام مسئولان، قرار است طی ماه های آینده اولین خط فراوری خودرو تمام برقی ایرانی با نام اکسیژن شروع گردد.

اکسیژن اولین خودروی الکتریکی ملی ایران است که تأمین انرژی آن با استفاده از باطریی لیتیوم 8.6 کیلوواتی تأمین می گردد و تنها 20 درصد قطعات وابستگی به خارج دارد. باتوجه به تکنولوژی و تجهیزات این نوع خودروها، استفاده از خودروهای الکتریکی در حوزه های حمل و نقل، تجاری و ورزشی بازخورد خوبی داشته و کاربرد آن در صنایع استان به خوبی شکل گرفته است. اکسیژن ساخت شرکت خودروسازان جنوب است که بر روی پلتفرم کاملاً ملی و در کلاس خودروهای ماکرو ساخته شده است.

این خودرو کاملاً هوشمند که به تلفن همراه راننده متصل می گردد، ازنظر ابعادی از اسمارت بنز نیز کوچک تر است و با 2600 میلی متر طول، کوچک ترین خودرو دو نفره دنیا است که قابلیت پارک عمودی دارد. هزینه شارژ این خودرو برای طی مسافت 220 کیلومتری در هر بار شارژکردن رقمی حدود 4 هزار تومان است. باتوجه به مجهزبودن خودرو به اینورتر، پیش بینی می گردد درصورت شارژ با برق صنعتی، این رقم تا نصف یا یک سوم نیز کاهش پیدا کند.

سیامک حجت مدیرعامل خودروسازان جنوب در مورد اکسیژن گفت: باتری های8.6 کیلوواتی لیتیومی این خودرو می تواند با یک بار شارژ کامل، توان لازم برای پیمودن 220 کیلومتر را فراهم کند؛ البته این عدد در نسخه سفارشی سازی شده و به درخواست مشتری می تواند تا 340 کیلومتر هم افزایش پیدا کند.

وی در ادامه اضافه کرد: 80 درصد قطعات به کاررفته در این خودرو داخلی است و فقط 20 درصد آن که شامل مواردی مثل پاورترین، الکتروموتور، درایور و پک سل های باتری است از خارج تأمین می گردد. وی بعلاوه تأکید کرد: تمامی مراحل ساخت و طراحی در کشور به صورت بومی و با بهره گیری از دانش مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

آپشن هایی مثل سیستم تهویه مطبوع (سرد و گرم)، قفل مرکزی، پاورویندو و سیستم ناوبری دیجیتال بر روی این خودرو نصب شده است.

اکسیژن در حال حاضر، تست 3000 کیلومتر را طی نموده و بر اساس اعلام شرکت خودروسازان جنوب امید است که تا بهمن ماه امسال فرایند استاندارد نیز به انتها برسد و خودرو پیروز به دریافت پلاک ملی گردد. به احتمال زیاد اگر فرایند استاندارد تا بهمن ماه نهایی گردد، فراوری این خودرو از اواخر امسال شروع خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ نهاد جامعه مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فراوری کوچک ترین خودرو دو نفره دنیا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کوچک ترین خودرو دو نفره دنیا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید