نقشه اصفهانی ها برای چینی ها

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، این نقشه توریستی در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران، رونمایی شد. در تهیه این نقشه راهنماهای ایرانی چینی زبان نقش داشته اند. علیرضا مساح، رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، درباره جزئیات و ویژگی های این نقشه، که آن را خاص نموده است، گفت: نقشه گردشگری شهر اصفهان متناسب با سلیقه چینی تهیه شده، مثلا از هنر مینیاتور با طرح هایی از دوره های مختلف تاریخی بهره گرفته شده و انتخاب رنگ ها به گونه ای بوده است، که در سلیقه چینی ها باشد.

نقشه اصفهانی ها برای چینی ها

او درباره انگیزه انتشار این نقشه به زبان چینی، شرح داد: طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، از ابتدای سال تا کنون حدود 60 هزار چینی به اصفهان سفر نموده اند، درحالی که فراوری محتوا متناسب با آن نداشتیم. از آنجایی که تا به امروز هیچ اقدامی برای معرفی شهر اصفهان به زبان چینی انجام نشده است، بر آن شدیم تا برای نخستین بار با تهیه یک نقشه گردشگری، نقاط مرکزی شهر اصفهان را به آن ها معرفی کنیم.

مساح اضافه نمود: این نقشه، فعلا روی کاغذ چاپ شده که با توجه به طراحی خاصی که دارد، می تواند یک یادگاری از اصفهان محسوب گردد. محتوای این نقشه، در مرحله بعد روی وبگاه جست وجوگر چینی بایدو قرار می گیرد.

به گفته رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران، نسخه های چاپی این نقشه، در اختیار آژانس هواپیمایی، هتل ها و دفاتر نمایندگی گردشگری ایران در چین قرار می گیرد تا از این طریق، در اختیار گردشگران و مسافران چینی قرار گیرد.

حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، که در مراسم رونمایی از این نقش حضور داشت، گفت: با توجه به آمارهای به دست آمده از ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان، گردشگران چینی در رتبه نخست گردشگران خارجی هستند که اصفهان را مقصد سفر خود انتخاب می نمایند.

منبع: گردشبان

به "نقشه اصفهانی ها برای چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه اصفهانی ها برای چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید