در این شهر به دانش آموزان به صورت رایگان دوچرخه قرض می دهند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، مسئولان ایرلندی برای حمایت از والدین و بچه ها در روزهای شروع دوران تحصیلی طرحی به نام کتابخانه دوچرخه به راه انداخته اند که به والدین این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه مانع اقتصادی، انواع مختلف دوچرخه را برای بچه ها دبستانی خود امتحان نمایند.

در این شهر به دانش آموزان به صورت رایگان دوچرخه قرض می دهند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، هفته گذشته، اولین کتابخانه دوچرخه در دوبلین ایرلند افتتاح شد که به والدین این فرصت را می دهد تا دوچرخه های باری، تاشو و دوچرخه های الکترونیکی را به عنوان بخشی از بسته حمایتی مدرسه قرض بگیرند. این اقدام به خانواده ها و دانش آموزان یاری می نماید تا مزایای جابه جایی بدون آلایندگی را بدون احتیاج به مقابله با موانع یعنی قیمت زیاد دوچرخه تجربه نمایند.

فرانچسکو پیلا، یکی از سازمان دهندگان این پروژه در این رابطه گفته است که این ایده به والدین در هنگام رفت وآمد به مدرسه یک حق انتخاب خوب می دهد؛ استفاده از انواع مختلف دوچرخه.

در حالی که دوچرخه سواری یکی از مقرون به صرفه ترین اشکال حمل ونقل است، دوچرخه های باری و الکترونیکی به علت هزینه اولیه خرید، می توانند مانع بزرگی باشند. بنابراین، هدف پروژه علاوه بر یاری به خانواده ها در هزینه های رفت وآمد، این است که برای والدین و بچه ها مزیت های دوچرخه سواری را به ارمغان بیاورد.

شرکت iCharge در این رابطه شرح داد که حدود سه چهارم سفرها در ایرلند با ماشین انجام می گردد و جایگاه این جمهوری را در اتحادیه اروپا از نظر جابه جایی پایدار بسیار پایین تر از سایرین قرار می دهد. بنابراین، ایده iCharge به کاهش تعداد خودروها یاری می نماید و همین اقدام منجر به ایجاد جاده های ایمن تر، تصادفات کمتر و مهم تر از همه، انتشار کمتر CO2 می گردد.

iCharge، سازمانی است که به ایجاد کتابخانه دوچرخه یاری می نماید و به وسیله کمیسیون اروپا تأمین اقتصادی و از طرف بنیاد علمی ایرلند پشتیبانی می گردد.

علاوه بر این، طرح کتابخانه دوچرخه به مقامات یاری می نماید تا به تعهدات جاه طلبانه کربنی که در سال های اخیر داده اند، مانند تبدیل دوبلین به یکی از 100 شهر اول اقلیم خنثی در اتحادیه اروپا تا سال 2030، عمل نمایند.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "در این شهر به دانش آموزان به صورت رایگان دوچرخه قرض می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این شهر به دانش آموزان به صورت رایگان دوچرخه قرض می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید