این کارها را در مسکو انجام ندهید!

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، باید ها و نبایدهای سفر به مسکو

یکی از اهالی روسیه با نام جنا ماکووسکی خط قرمز جاذبه های مسکو را توضیح می دهد و در عوض می گوید بهتر است چه کاری انجام دهید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مرور این مطلب اطلاعات دقیق تری از سفر به روسیه به دست آوریم.

این کارها را در مسکو انجام ندهید!

1. وقت تان را زیاد در میدان سرخ صرف نکنید

میدان سرخ، مرکز و نماد مسکو است. گنبدهای کلیسای سن باسیل (St. Basil) و دیوارهای بزرگ کاخ کرملین، واقعاً ارزش تماشا را دارند. اما تمام زمان خود را در آنجا صرف نکنید. بهتر است بدانید فضای میدان سرخ که مملو است از گردشگران و دست فروشان خیابانی برای فروختن سوغاتی، اصلاً نماد مسکو نیست.

در عوض… به گردش در کیتای گورود (Kitai Gorod) و دانشگاه ایالتی مسکو بپردازید

ناحیه کیتای گورود از لحاظ زیبایی معماری، همتای میدان سرخ است با این تفاوت که جمعیت زیادی در آن حضور ندارند. با پیاده روی در طول خیابان واروارکا (Varvarka) به کلیساهای قدیمی در خیابان کیتای گورود می رسید. در برنامه خود یک پیاده روی از سولیانسکی پرویزد (Solyanskiy Proyezd) به سمت خیابان زابلینا (Zabelina) و صومعه ایوانوسکی (Ivanovsky) را هم بگنجانید. این صومعه یک کافه هم دارد که نان های تازه به همراه سوپ خانگی سرو می نماید.

در قسمت جنوبی شهر نیز دانشگاه ایالتی مسکو واقع شده و دارای محوطه ای سرشار از درختان سبز است. این محوطه در طی ماه های گرم سال، برای دوچرخه سواری یا پیک نیک گزینه ای ایده آل است. بازدید از ساختمان به شکل کیک عروسی در مرکز محوطه دانشگاه را هم از دست ندهید. این بنا یکی از هفت ساختمان مشابهی است که به وسیله استالین ساخته شده و سبک دوران شوروی آن در تقابل مستقیم با معماری قبل از انقلاب کیتای گورود واقع شده است.

2. از موزه پوشکین تماشا نکنید

درست مانند موزه لوور، می توانید روزها در تالارهای موزه پوشکین وقت بگذرانید و تنها به کلیات بسنده نمایید. جمعیت موجود در این موزه، حواس شما را هم پرت می نمایند.

در عوض… سراغ گالری ترتیاکوف (Tretyakov) یا یک خانه ادبی بروید

کلکسیون موجود در گالری ترتیاکوف، شامل آثار هنرمندان روسی است و به ترتیب زمانی مرتب شده است؛ به طوری که با قدم زدن در میان موزه، می توانید از سه قرن تاریخ هنر روسیه تماشا کنید. ساختمان های مجزا، میزبان آثار هنری قرن 18 و 19 و 20 می باشند. بلیط ورودی، 300 روبل یا نزدیک به 10 دلار است. در دو قرن گذشته، دنیا شاهد شکوفایی ادبیات روسیه بوده است. بسیاری از نویسندگان روس در مسکو زندگی می نموده اند و امروزه محل زندگی آنها به عنوان موزه نگهداری می گردد. خانه لئو تولستوی که وی آخرین سال های زندگی خود را در آنجا سپری می کرد و به نوشتن رمان رستاخیز می پرداخت، شامل مجموعه ای از اسباب و اثاثیه قدیمی اوست. خانه نیکولای گوگول (Nikolai Gogol) نیز شامل نمایشگاهی از زندگی این نویسنده است.

هزینه ورودیه به هر دو موزه، 100 روبل یا 3 دلار است. هر دوی آنها موزه های کوچکی هستند و در عرض چند ساعت می توان از آنها بازدید کرد.

3. در هنگام بازدید از کاخ کرملین، هیچ برنامه دیگری نریزید

تور کاخ کرملین تمام روز شما را پر می نماید؛ چرا که باید از شش کلیسا و موزه تماشا کنید و در فضای وسیعی هم به پیاده روی بپردازید. پس سعی کنید برای کار دیگری برنامه ریزی نکنید.

در عوض… شکیبا باشید

ورود به کاخ کرملین احتمالاً یک صف طولانی خواهد داشت. هزینه ورودیه برای افراد غیرروسی کمی گران است و بلیط فروش ها هم احتمالاً انگلیسی نمی دانند و بنابراین ممکن است کمی کلافه نماینده باشد. پس یک نفس عمیق بکشید.

برای خرید بلیط موزه آرموری (Armory) به تحمل بیشتری احتیاج دارید. این موزه در کرملین واقع است و شامل طلا، نقره، الماس، و سایر جواهرات سلطنتی است. ورود به این بخش تنها در ساعت های مشخصی از روز انجام می گردد (10، 12، 2:30 و 4:30) و بلیط ها باید 45 دقیقه قبل از ورود خریداری شده باشند. من دو بار کوشش کردم ولی شکست خوردم چون افراد به سمت شیشه بلیط فروشی هجوم می بردند و من از مسابقه جا می ماندم! اما بار سوم پیروز شدم.

4. رانندگی نکنید

مسکو شهر پر از ترافیک است. اجاره کردن اتومبیل بسیار سخت و پرهزینه است و این احتمال وجود دارد که پلیس جلوی شما را بگیرد و از شما رشوه درخواست کند.

در عوض… از مترو بهره ببرید

مسکو دارای یکی از بزرگ ترین سیستم های مترو در دنیا است. هر گوشه از شهر به یکی از 182 ایستگاه متروی آن منتهی می گردد و در هر کدام از آنها هم آثار هنری دیده می گردد. طاق های کلیسامانند در ایستگاه کومزومولسکایا (Komsomolskaya) بسیار زیبا هستند. در اوج شلوغی روز، هر 40 ثانیه تا 1 دقیقه، یک قطار از ایستگاه ها عبور می نماید.

5. در رستوران هایی با پیش خدمت های لباس سنتی غذا نخورید

رستوران هایی همانند تالاس نوبلا کورچاما (Taras Bulba Korchma)، بسیار گران قیمت هستند و پیش خدمت ها لباس هایی رنگی و سنتی بر تن دارند. اما تجربه غذا خوردن در این رستوران ها، اصلاً حال و هوای غذاهای سنتی مسکو را ندارد.

در عوض… در استولووایا غذا بخورید

این کافه رستوران، از یادگارهای محبوب زمان شوروی سابق است و غذای تازه در آن آماده می گردد. گزینه های ناهار عبارتند از سوپ، کتلت یا ماهی، سیب زمینی و آبمیوه. همگی اینها غذاهای روزانه روسیه بوده و مقرون به صرفه قیمت می باشند. برای صرف یک دسر عصرانه هم، در پی دکه هایی بگردید که بلینی (blini) سرو می نمایند. بلینی پنکیک نازکی است که داخل آن ماهی و شکلات است.

6. کور رنگ نشوید!

در مسکو هرجا را که نگاه کنید، رنگ سیمان خاکستری می بینید. اگر چند روز در منطقه ها مسکونی مسکو پیاده روی کنید، ممکن است با خودتان فکر کنید که کور رنگ شده اید!

در عوض… از پارک های رنگارنگ مسکو تماشا کنید

پارک های زیادی در سرتاسر این شهر وجود دارند و هریک مسیرهای پیاده روی خاص خودشان را دارند که از جنگل های سرسبز عبور می نمایند. دو پارک بسیار زیبا عبارتند از کولومنسکایا (Kolomenskaya) و تزاریتسینو (Tsaritsino). هر دوی این پارک ها، امارت های تزاری بوده اند و دارای کلیساها و کاخ های قدیمی می باشند. آنها به ویژه در طی فصل بهار بسیار رنگارنگ هستند.

7. سوغاتی های معمول را نخرید

وقتی که در خیابان های مرکزی مسکو قدم می زنید، دست فروش های خیابانی به شما اصرار می نمایند که از آنها یک عروسک معمولی خریداری کنید.

در عوض… یک شیء آنتیک منحصربه فرد خریداری کنید

یک فکر بکر برای خریدن هدیه، خریدن لوازم آنتیک از بازارهای محلی همانند بازار پارک اسماعیلوفسکایا (Izmailovskaya) است. می توانید به قسمت پشتی این بازار و جایی که هنرمندان به عرضه آثار خود می پردازند، بروید و سوغاتی موردنظرتان را خریداری نمایید. بابوشکا (Baboushka) هم فروشگاه بسیار جالبی است. مجموعه پنج اتاقی این فروشگاه شامل هر چیزی هست؛ از نقره آلات گرفته تا اشیاء تزئینی مربوط به کریسمس و قاب های عکس مربوط به دهه های 30 تا 80 میلادی. هر چیزی هم که در این فروشگاه می بینید، فروشی است.

منبع: الی گشت

به "این کارها را در مسکو انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها را در مسکو انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید