حمایت چینی ها از فیلم ژانگ ییمو، تشکر از کارگردان افتتاحیه المپیک

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه به نقل از آسوشیتدپرس، هر چند المپیک زمستانی چین 2022 رویدادی تاثیرگذار برای نسل نو ورزشکاران سراسر دنیا است اما برای بسیاری تماشای مراسم افتتاحیه مجلل و تماشایی آن ارزشی خاص داشت. سال جاری این مراسم به کارگردانی ژانگ ییمو فیلمساز بزرگ چینی ترتیب داده شد.

حمایت چینی ها از فیلم ژانگ ییمو، تشکر از کارگردان افتتاحیه المپیک

ژانگ برای شکل دادن به این رویداد از از 4 هزار اجراکننده استفاده کرد. وی سال 2008 المپیک تابستانی پکن را هم کارگردانی نموده بود که از آن برنامه 4 ساعته با حضور 15 هزار اجرا کننده به عنوان شاهکاری از هماهنگی هنری یاد شده است.

نکته کلیدی در این برنامه ایجاد یک صحنه ال ای دی با وضوح بالا به مساحت 125 هزار فوت مربع بود که شبیه صفحه ای از یخ درخشان برنامه ریزی شده بود و مراسمی متمرکز بر تکنیک را رقم زد.

در باره این مراسم که سعی شده بود بر محیط زیست تکیه داشته باشد، ژانگ گفت مشعل المپیک برای اولین بار روشن نشد بلکه در آنجا نهاده شد. وی اضافه کرد که ایده یک بازی با ایجاد کم ترین کربن به وضوح در این افتتاحیه مورد توجه نهاده شد و در آینده بازی های زمستانی 2022 به عنوان مرجعی برای این امر در ورزش بدل خواهد شد.

موفقیت افتتاحیه دیروز موجب شد تا این کارگردان امروز شنبه بار دیگر برای فیلم جدیدش تک تیرانداز در وایبو ترند گردد.

ژانگ ییمو که مشغول کارگردانی مراسم افتتاحیه بود فرصتی برای بازاریابی و معرفی این فیلم نداشت و فیلم با وجود بازار شب عید چین تقریباً دیده نشد. خود وی هم در مصاحبه ای که پیش از مراسم داشت از شلوغ بودن سرش و نداشتن فرصتی برای تبلیغ فیلمش گفته بود.

به همین علت فروش تک تیرانداز در باکس آفیس تنها 170 میلیون یوان چین (26.8 میلیون دلار) در مقایسه با فروش بیش از 2 میلیارد یوانی فیلم پل واترگیت بود.

با این حال روز شنبه نمایش این فیلم افزایش یافت و از 7 درصد به 8.4 درصد رسید که احتمالاً پاسخی از سوی بیش از 110 میلیون نفری است که در وایبو حمایت از این فیلم را تایید کردند و در این راه وارد عمل شدند.

یو هویی بازیگر سرشناس چینی نیز یکی از افرادی بود که در توییتی نوشت: باید به تماشای تک تیرانداز برویم، حتی اگر تنها به عنوان تشکری برای مراسم تماشایی افتتاحیه بازی ها باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت چینی ها از فیلم ژانگ ییمو، تشکر از کارگردان افتتاحیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چینی ها از فیلم ژانگ ییمو، تشکر از کارگردان افتتاحیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید