تبدیل مسیرهای کولبری به جاذبه گردشگری!

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، ولی تیموری از برخورد با تور های گردشگری اعزام شده به محل جان باختن کولبران اطلاع داد.

تبدیل مسیرهای کولبری به جاذبه گردشگری!

به گزارش برنا؛ صنعت گردشگری در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دنیای امروز برای این صنعت صندلی خاصی قائل است از این رو درآمدی که در این زمینه کسب می گردد بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهد بود. با این حال سهمی که کشور ایران در صنعت گردشگری دارد و درآمدی که از این حوزه نصیبش می گردد بسیار کم و ناچیز است که احتیاج به توسعه و توجه بیشتری دارد.

ولی تیموری معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تمهیدات نظارتی در مورد حوزه گردشگری و جلوگیری از سفر به مقصد های توریستی نامتعارف اظهار کرد: بحثی در روز های اخیر مبنی بر اعزام تور های گردشگری به محل جان باختن کولبران مطرح شد، اما به آن صورت که عنوان می گردد گسترده نبوده است. گردشگران غالبا علاقه مند هستند از تمامی فضا ها استفاده نمایند، اما تبدیل راستا کولبران به جاذبه توریستی با ذات گردشگری در تضاد است.

تیموری با اشاره به جزئیات این اتفاق گفت: تعداد محدودی از گروه های گردشگری به صورت غیرقانونی از این محل ها بازدید نموده اند و یک مقوله سازمان یافته نبوده است. وزارت میراث فرهنگی برنامه سفر این گروه ها را تائید ننموده و به صورت علنی و عنوان شده این اتفاق صورت نگرفته است.

بازدید از جنبه های تلخ و منفی جامعه در دستور کار نیست

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی تاکید نمود: ما به دنبال تدوین روش هایی در عرصه گردشگری کشور که جذابیت داشته باشد و منجر به خلق ارزش و نزدیکی بین مردم گردد، هستیم. بازدید از جنبه های تلخ و منفی جامعه نمی تواند در این راستا قرار گیرد؛ بنابراین آن برنامه ای مورد تائید معاونت گردشگری است که ارزش اضافه کرده برای مردم داشته باشد.

معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی در تشریح برخورد با این گروه های توریستی که از محل جان باختن کولبران و راستا های آن ها بازدید نموده اند، گفت: به محض اطلاع با مسئولین استانی ارتباط گرفته تا در این راستا با متخلفین برخورد گردد.

او اضافه کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما به دنبال راستای هستیم که مردم از گردشگری خود لذت ببرند و در عین حال چارچوب های اجتماعی، ملی و بین المللی نیز رعایت گردد.

سامانه نظارت بر تور های گردشگری راه اندازی می گردد

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی در ادامه این مصاحبه بیان نمود: به زودی سامانه نظارت بر تور های گردشگری راه اندازی می گردد و هر تور گردشگری که راستا گردشگری خود را شروع می نماید اعم از داخلی و خارجی قبل از حرکت باید برنامه گردشگری اش را در آن سامانه درج کند و این مشخصات به وسیله کارشناسان آنالیز می گردد و به این تور ها کد اختصاصی داده خواهد شد.

نظارت ها بر تور های گردشگری بیشتر می گردد

تیموری با اشاره به نقش آفرینی نیروی انتظامی در این طرح گفت: این کد به نیروی انتظامی نیز داده می گردد تا به تور های گردشگری در صورت نداشتن کد اجازه حرکت داده نگردد. در بستر همین سامانه نظارت ها بر تور های گردشگری بیشتر می گردد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

منبع: فرارو

به "تبدیل مسیرهای کولبری به جاذبه گردشگری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل مسیرهای کولبری به جاذبه گردشگری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید