در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، باکو جاذبه های تاریخی، فرهنگ و طبیعی بی شماری دارد که می تواند سوژه عکاسی شما باشد. شما می توانید از سفر به باکو عکس های زیبا بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و عزیزان تان را در لحظه خوش تان سهیم کنید.

در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟

به باکو، مرکز جمهوری آذربایجان بروید و لایه هایی از تاریخ و فرهنگ را که در قالب یک شهر کرد پیدا نموده اند، تجربه کنید. بعضی از نقاط این شهر زیبایی بصری منحصر به فردی دارند و در آن هل می توان عکس های مجذوب نماینده برای اینستاگرام گرفت. در ادامه می خواهیم چنین جاهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید لحظات خوش خود در تور باکو با دوستان و عزیزان تان به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید برای تعطیلات برنامه سفر بریزید، ما به شما در انتخاب برترین تور یاری می کنیم؛ برای انتخاب تورهای آذربایجان، می توانید به یاری وبلاگ نهاد جامعه تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تور باکو | زمینی و هوایی

برج های شعله

برج های شعله امروزه به نمادین ترین جاذبه باکو تبدیل شده است. این 3 برج در سال 2013 ساخته شده اند و شبیه 3 شعله آتش است. این برج ها شامل یک هتل بسیار لوکس و فضای اداری می گردد.

زمانی که خورشید غروب می نماید، چراغ های برج ها روشن می گردد که به رنگ پرچم جمهوری آذربایجان است و گاهی هم به رنگ زرد و نارنجی درمی آید و شعله های آتش را تداعی می نماید.

ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو)

ایچری شهر، شهر قدیمی قرون وسطایی در قلب باکو است که نقطه کانونی مرکز مدرن را شکل داده است. تا حدود 2 قرن پیش، تمام جمعیت شهر در این منطقه زندگی می کردند که میان دیوارهای بلندی محصور است.

مغازه های فروش سوغات در ایچری شهر

در خیابان های سنگ فرش ایچری شهر قدم بزنید و مغازه هایی را که سوغاتی می فروشند، تماشا کنید. در این مغازه ها فرش و سوغاتی های کوچم و نسبتا مقرون به صرفه به فروش می رسد که می توانید برای عزیزان تان از جمهوری آذربایجان سوغاتی خریداری کنید. فقط یادتان باشد که اگر خواستید چیزی خریداری کنید، حتما و حتما چانه بزنید! اگر هم نمی خواهید سوغاتی خریداری کنید، از تماشای کالاها و محیط سنتی لذت ببرید.

برج (قلعه) دختر

برج یا قلعه دختر، اسرارآمیزترین سازه باکو است. این ساختمان استوانه ای شکل که در جنوب شرق ایچری شهر قرار گرفته است، بسیار مورد بحث است. هیچ کس دقیقا نمی داند که قدمت این بنا چقدر است یا اصلا به چه منظور آن را ساخته اند. بعضی از تاریخ دان ها و باستان شناسان تخمین زده اند که برج دختر احتمالا بیش از هزار سال قدمت دارد و در ابتدا، قبل از اینکه به برج دیده بانی تبدیل گردد، یک معبد بود.

میدان فواره ها

ده ها فواره فضای این بخش از مرکز شهر را پر نموده و آن را به محلی برای قرار دیدار ها یا گشت و گذار تبدیل نموده است. چند کافه، بار و رستوران (رستوران های سنتی که اغلب غذاهای اصیل آذری سرو می نمایند) در نزدیکی میدان فوراه ها قرار گرفته است.

موزه نظامی

موزه نظامی که به نام شاعر قرن دوازدهمی ایرانی نام گذاری شده، یکی از برترین جاذبه هایی است که در سفر به باکو حتما باید از آن تماشا کرد. در نمای بیرونی این ساختمان، 6 مجسمه بزرگ از مشاهیر بزرگ ادبی وجود دارد و صحنه فوق العاده ای برای عکاسی خلق نموده است.

کاخ شیروان شاهان

کاخ شیروان شاهان که در ایچری شهر قرار گرفته است، در قرن 15 میلادی ساخته شده و در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. داخل این کاخ یک مسجد، چند حمام و مقبره وجود دارد.

خیابان نظامی

خیابان نظامی پر از مغازه و فروشگاه و از مهمترین مراکز خرید باکو به شمار میرود که چند کیلومتر در امتداد ساحل دریای خزر کشیده شده است. در این خیابان قدم بزنید و محو سبک های مختلف معماری آن شوید، از معماری نئورونسانس قرن نوزدهمی، باروم و نئوگوتیک تا ساختمان های سوسیالیستی.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

معماری مدرن مرکز فرهنگی حیدر علی اف در لیست بناهای قرار گرفته است که حتما باید از آن بازدید کنید. این مرکز در چند کیلومتری شمال شرق ایچری شه قرار گرفته است و به نام رئیس جمهوری سابق جمهوری آذربایجان نام گذاری شده است. مرکز فرهنگی حیدر علی اف دارای مراکز کنفرانس، گالری ها و یک موزه است.

ونیز باکو

ونیز باکو شامل چند سری کانال آبی مصنوعی و چند جزیره است که در بلوار باکو ساخته شده و قدمت آن به دهه 70 میلادی بازمی گردد. اینجا هم می توانید سوار قایق شوید و هم روی پل های آن قدم بزنید و از منظره ها زیبای محیط اطراف لذت ببرید و عکس های خود ا ونیز باکو را به اشتراک بگذارید.

معبد آتشگاه

آتش نماد جمهوری آذربایجان است. به مدت هزار سال گاز طبیعی که در زیر زمین این منطقه وجود دارد، در آتشگاه بی وقفه روشن مانده است. این معبد متعلق به زرتشتیان است و شعله ای ابدی در آن همیشه می سوزد و هیچ گاه خاموش نمی گردد.

چرخ و فلک چشم باکو

در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا چرخ و فلک های بزرگی وجود دارد و به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است، مثل چشم لندن. چشم باکو هم در بلوار باکو قرار گرفته است و در طول روز و شب می توانید سوارش شوید و از آن بالا شهر را به تماشا بنشینید.

اگر از بالای چرخ و فلک به سمت اسکله نگاه کنید، می توانید قلعه سباییل (Sabayil Castle) را ببینید که به آن آتلانتیس دریای خزر می گویند.

موزه فرش

بازدید از معماری فوق العاده زیبای ساختمانموزه فرش جمهوری آذربایجان حتما باید در لیست جاهای تماشای که باید ببینید، قرار بگیرد. جمهوری آذربایجان که زمانی بخشی از خاک ایران بود، سنت فرشبافی را از ایرانیان به ارث برده و این صنعت در فرهنگ وس نت مردمان این سرزمین نیز ریشه دوانده است. از بیرون که نگاه کنید، ساختمان شبیه فرش لوله شده است. داخل موزه نیر می توانید در خصوص تکنیک ها، اهمیت و تنوع فرشبافی در منطقه ها مختلف جمهوری آذربایجان اطلاعاتی کسب کنید.

میدان پرچم ملی

میدان پرچم ملی جمهوری آذربایجان در بلوار باکو قرار گرفته است و زمانی رکورددار بزرگ ترین پرچم دنیا بود. این میدان امروزه یکی از برترین نقاط مرکز برای عکاسی در مقابل دریای خزر محسوب می گردد.

منظره باکو و دریای خزر

مردم محلی اغلب می گویند برترین چیزهایی که در باکو برای تماشا وجود دارد، در بالای جهت قطار برقی واقع شده است. تا رسیدن به شعله های ابدی بالا بروید و از آن بالا لایه های تاریخی باکو و دریای خزر را تماشا کنید.

باکو علاوه بر این ها، جاذبه های زیاد دیگری هم دارد. اگر می خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید، می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای باکو را در وبلاگ نهاد جامعه مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در باکو در چه جاهایی عکس های مناسب اینستاگرام بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید