بازگشت فولکس واگن بیتل؛ خیلی محدود، خیلی گران!

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، فولکس واگن بیتل یکی از مطرح ترین محصولات تاریخ صنعت خودرو است که اکنون نسخه کلاسیک آن با نسخه رستومد میلی ویه 1 بازگشته است...

بازگشت فولکس واگن بیتل؛ خیلی محدود، خیلی گران!

میلی ویه 1 (Milivié 1) نام یک بیتل فراوری محدود از فولکس واگن است که تنها 22 دستگاه آن تحویل مشتریان خواهد شد. این خودرو در واقع طی پروژه رستومد یا همان بازآفرینی محصولات کلاسیک با جزئیات فناورانه روز معرفی شده و برچسب قیمت بسیار سنگین 598 هزار دلاری را همراه خود دارد.

همانطور که در تصاویر اولیه مشاهده می کنید، طراحان این کمپانی نوپای آلمانی تغییراتی را در مقایسه با نسخه اصلی بیتل کلاسیک در نظر گرفته اند که بخشی از مهم ترین آن به چراغ های اصلی جلو و عقب، قسمت پایین بخش یکپارچه دماغه که از پورشه به اینجا آمده و بعلاوه بال دم اردکی عقب که جذابیت های این قسمت را نیز بهبود داده است.

داخل کابین نیز کاملا به سبک روز کارشده که حضور نمایشگر یکپارچه اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم تفریح جلب توجه می نماید. این نمایشگر ها هر کدام در مقدار 12.3 اینچی انتخاب شده اند. از دیگر امکانات کابین به شارژر بی سیم، سوکت 220 ولت، یو اس بی و یو اس بی تایپ-سی اشاره شده است.

در بخش پیشرانه نیز از نمونه 2.28 لیتری 4 سیلندر تخت خنک شونده با هوا استفاده شده که با یک جف کاربراتور وِبِر و سیستم سوخت رسان الکترونیک هماهنگ شده است. در رابطه با اندازه خروجی پیشرانه اطلاعاتی ارائه نشده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه 4 سرعته اتوماتیک از ZF انتخاب شده که با محور عقب در ارتباط است.

رینگ های آلومینیومی اسپرت نیز در مقدار 19 اینچی انتخاب شده اند.

اما علت محدودکردن فراوری این نسخه به 22 دستگاه نیز در نوع خود جالب است. فولکس واگن رکورد فراوری 22 میلیون دستگاه بیتل را در کارنامه خود دارد و میلی ویه دقیقا به همین علت محدود به 22 دستگاه شده است تا به نوعی این محصول افسانه ای و پیروز فولکس واگن را مورد احترام قرار داده باشد.

این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه ای شناخته می گردد و در بعضی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی و فولکس کفش دوزکی یاد شده است. هدف از طراحی این خودرو، فراوری خودرویی مالی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.

این خودرو نخستین بار در سال 1938 و با نام فولکس واگن تیپ یک فراوری شد. فراوری فولکس واگن بیتل در سال 1994 دوباره با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل نو) از سر گرفته شد و تا سال 2003 ادامه داشت که البته از جذابیت بیتل اصل برخوردار نیست.

با توجه به عمر طولانی فراوری این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل های گوناگون آن یافت می گردد و از موتور های گوناگونی بهره می برد. به جز مدل های استاندارد مدل های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو فراوری شده است.

فولکس واگن بیتل با دارا بودن محبوب ترین طراحی خودرو تا کنون، طراحی سادهٔ خود را برای بیش از 40 سال تغییر نداد. این خودرو به وسیله فردیناند پورشه به عنوان خودرویی مقرون به صرفه برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.

منبع: فرادید

به "بازگشت فولکس واگن بیتل؛ خیلی محدود، خیلی گران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت فولکس واگن بیتل؛ خیلی محدود، خیلی گران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید