شیراز هزار جاذبه

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، شیراز، بهشت توریستان است. آوازه محبوبیت آن قرن هاست که توریست داخلی و خارجی را به این منطقه می کشاند. از تخت جمشید تا آبشار مارگون، سفر در زیبایی و تاریخ است. در سفر به شیراز جاذبه های توریستی به قدری متنوع است که شما را به هزار مکان منحصربفرد دعوت خواهد کرد.

شیراز هزار جاذبه

چوگان بازی

تنگ چوگان در زمان ساسانیان محل بازی چوگان شاهان بوده است. این تنگه موزه روباز تاریخ باستانی ماست. شما علاوه بر اینکه از محیط طبیعی و جغرافیای محل لذت می برید، 6 کتیبه سنگی بزرگ را هم خواهید دید. در عموم آنها پیروزی شاهان ساسانی بر دشمنان رومی خود حک شده است. در همین نزدیکی غار معروف شاپور با مجسمه ای بزرگ از شاپور وجود دارد.

دریاچه فامور

این دریاچه که با نام دریاچه پریشان هم شناخته می شود، از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران و خاورمیانه است. فامور به عنوان یک تالاب بین المللی به ثبت رسیده است. خرید بلیط هواپیما شیراز در فصل بهار راحتتر انجام می شود. فصلی که بهترین زمان دیدن دریاچه، پرنده نگری و طبیعت بکر پیرامون آن است.

باغ سنگها

از مکانهای تاریخی شیراز باغ هفت تن است. زمان احداث باغ مشخص نیست اما عمارت آن متعلق به دوره زندیه است. علت نامگذاری آن، وجود هفت قبر قدیمی است که گویا متعلق به هفت عارف بوده است. ساختمان عمارت با شاهکارهایی از نقاشی روی گچ، دیدنی است. باغ هفت تنان در حال حاضر به عنوان موزه سنگ فعالیت دارد.

تنگ براق

اقلید از شهرهای کوهستانی و خوش آب و هواست. تنگ براق در محدوده اقلید و در روستایی به همین نام قرار گرفته است. دره ای بسیار زیبا که رودخانه کر در آن جریان دارد. طبیعت پر از آرامش و بکر منطقه و جنگل درختان بلوط برای استراحت و فراغت بی نظیر است. در گذشته این محل ییلاق عشایر بوده است.

معبد آب

معبد آناهیتا از دوران هخامنشی به جا مانده است. از معابد مربوط به الهه ناهید و مخصوص پرستش آب در ایران است. پرستشگاهی که آب در میان آن جریان دارد و با معماری سنگی، نمونه ای منحصربفرد از قدیمی ترین معابد کشور است. معبد آناهیتا فاقد سقف و پلان آن مربع شکل است.

منبع: تریپ

به "شیراز هزار جاذبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز هزار جاذبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید