آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد صورت گرفت.

آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد

سید محمد صادق رضویان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی اظهار کرد: مرحله تازه بازسازی مسجد جامع فرومد با اجرای ساماندهی حریم درجه یک این بنای تاریخی، اجرای کف فرش سنگی، آب راه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان های بنا شروع شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی اضافه کرد: جداره سازی داخلی مسجد، اجرای کاهگل، بندکشی، اجرای رخ بام آجری، ساماندهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله ها و آوارها و تسطیح محوطه، شیب بندی و راهنمایی آب های سطحی در مراحل قبلی اجرا شده است.

رضویان با اشاره به اینکه این مسجد حدود 700 سال قدمت دارد، توضیح داد: تا به امروز و در مراحل مختلف، کار بازسازی مسجد اجرا شده است.

وی ادامه داد: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است که در مساحتی حدود 820 مترمربع به صورت دو ایوانی ساخته شده و متشکل از دو ایوان شمالی و جنوبی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با بیان اینکه مسجد جامع فرومد با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده، بیان کرد: آرامگاه ابن یمین فرومدی و شیخ حسن جوری در این منطقه قرار گرفته است و فرومد به عنوان روستای هدف گردشگری محسوب می گردد.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات بازسازی و ساماندهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید