رونق ترمینال بار اصفهان درگرو بازاریابی صادرات است

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرنمایندگان و واردنمایندگان کشاورزی استان اصفهان گفت: امروز اصفهان نیازی برای سرمایه گذاری در حوزه فراوری ندارد و تنها باید به دنبال بازاریابی برای صادرات محصولات کشاورزی باشیم، اما به جای بهره مناسب، اکنون دیگر استان ها از امکانات ترمینال باری اصفهان استفاده می نمایند.

رونق ترمینال بار اصفهان درگرو بازاریابی صادرات است

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه آنلاین به نقل از ایسنا، احمدرضا توکلی در مورد استقبال پایین اصفهانی ها از کارگوترمینال، اظهار کرد: باید از سوی متولیان امر از جمله جهاد کشاورزی، ذهنیت فراورینمایندگان را تغییر و آنها را نسبت به منافع خود مطلع کنیم.

وی دلیل استقبال پایین فراورینمایندگان اصفهان از پایانه بار این استان را ناشی فکرهای نادرست بعضی متولیان امر مطرح نمود و گفت: وقتی محصولات خوزستان با فاصله 700 کیلومتر به وسیله راه زمینی بارگیری و در کارگو اصفهان تخلیه و در نهایت از مبدا استان ما صادر می گردد، قابل پذیرش نیست که اصفهان نباید محصولات صادراتی از این محل داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرنمایندگان و واردنمایندگان کشاورزی استان اصفهان به کاهش روزانه قدرت خرید مردم اشاره نمود و اضافه نمود: این اتفاق نه تنها بازار داخلی بلکه بازار خارجی را به دلیل عدم ارتباط با جهان دچار مشکل نموده است، بنابراین امروز با وجود شیوع کرونا که بسیاری از ترس این بیماری به خواب رفته اند، باید از زیرساخت ها و ترمینال بار اصفترمینال باریهان که به هزار و یک دلیل مظلوم واقع شده، استفاده کنیم.

وی یادآور شد: اگرچه در دهه 80 با 1.9 میلیارد تومان در کارگو ترمینال اصفهان سرمایه گذاری کردیم، اما به رقم امروز، تنها ارزش سردخانه این پایانه 10 برابر سرمایه گذاری نخست آن است، بنابراین باید از این ظرفیت به نحوه درست بهره ببریم.

همتی با اشاره به سرمایه گذاری 144 میلیارد تومانی در فراوری محصولات گلخانه ای استان، توضیح داد: امروز اصفهان نیازی برای سرمایه گذاری در حوزه فراوری ندارد و تنها باید به دنبال بازاریابی برای صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه ای باشیم، اما به جای بهره مناسب، اکنون دیگر استان ها از امکانات کارگو اصفهان استفاده می نمایند.

وی اظهار کرد: محصولات استان های همجوار که از کارگو اصفهان صادر می گردد با توجه به اینکه اظهارنامه گمرکی آنها از داخل استان صادر می گردد، تحت عنوان صادرات اصفهان اعلام می گردد، اما افسوس در داخل اصفهان از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرنمایندگان و واردنمایندگان کشاورزی استان اصفهان تاکید نمود: طی 50 روز گذشته حدود 150 تن صادرات از کارگو اصفهان تنها به مقصد کویت صورت گرفته است، علاوه بر کویت، روسیه نیز مزیت صادراتی بالایی دارد و شرکت های صادرات محور باید با بازاریابی نیازهای دیگر کشورها را شناسایی نمایند؛ به عنوان مثال درحالیکه ترکیه تنها یک مرز مشترک دارد، 12 میلیارد دلار صادرات صنایع غذایی و کشاورزی به روسیه دارد، اما ایران با داشتن 6 مرز مشترک از این مزیت استفاده ننموده است.

به اعتقاد همتی، امروز کرونا بهترین فرصت برای دریافت بازارهای صادراتی از دیگر کشورهاست که این با برنامه ریزی و همفکری مقامات استان در کارگروه های مختلف انجام شدنی است.

وی با اشاره به پتانسیل هایی که پنهان مانده اند، تاکید نمود: در حال حاضر این اتحادیه طرح ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه، سبزی و صیفی را به عنوان تغذیه نماینده کارگو ترمینال آماده نموده است و امیدواریم به دور از تنگ نظری از ظرفیت های موجود صادراتی استان بهره ببریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونق ترمینال بار اصفهان درگرو بازاریابی صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق ترمینال بار اصفهان درگرو بازاریابی صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید