اختراع دستگاهی برای نقاشی کشیدن بیماران فلج مغزی

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، تیمی چهار نفره متشکل از دانشجویان مهندسی مکانیک و کامپیوتر دانشگاه LSU اخیراً دستگاه جدیدی طراحی نموده اند که به افراد فلج مغزی یاری می نماید تا تنها با حرکات چشم و سر روی بوم نقاشی نمایند.

اختراع دستگاهی برای نقاشی کشیدن بیماران فلج مغزی

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، ویلیام بردفورد یک فرد 18 ساله که دچار فلج مغزی شده و ویلچر نشین است، اکنون به لطف این چهار دانشجو و پروژه Art-Eaux-Matic آن ها می تواند به راحتی نقاشی بکشد. این چهار دانشجو از پاییز سال 2021 روی این پروژه نقاشی کار نموده اند. فرد مبتلا به فلج مغزی با استفاده از حرکات سر و چشم خود رنگ ها را انتخاب نموده و به قلم مو می گویند در کدام جهت حرکت کند و به کدام قسمت بوم ضربه بزند.

تیموتی کورول یکی از اعضای این تیم می گوید: من طراحی نرم افزار این پروژه را انجام دادم. برنامه ای که ما توسعه دادیم، با نگاه و حرکات سر، روی صفحه کامپیوتر نقاشی می نماید. این برنامه به زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است. امیلی وو و کورول دو دانشجوی مهندسی کامپیوتر روی کد های برنامه و حرکت موتور ها و جک کلمنت و اوان رابرتسون دو دانشجوی مهندسی مکانیک روی حرکت دادن قلم مو کار می کردند.

کلمنت دستگاهی را طراحی کرد که قلم مو را روی بوم می چرخاند. رابرتسون نیز بخشی را طراحی کرد که قلم مو را به سمت بالا و پایین و یا پهلو به پهلو روی بوم حرکت می دهد. رابرتسون می گوید: من عاشق کار با بچه های معلول هستم و در اسکاتلند به بچه های معلول شنا یاد می دهم. یاری کردن به افراد معلول با علم مهندسی امری هیجان انگیز است. امیلی وو می گوید: این پروژه بسیار سرگرم کننده بود. من از تماشا نقاشی بر روی بوم لذت می برم. آن ماری، مادر برادفورد می گوید: ویلیام همواره عاشق نقاشی بوده است. این پروژه اکنون به او این فرصت را می دهد که بتواند بدون یاری من و به تنهایی این کار را انجام دهد. این موفقیت شگفت انگیزی برای همه بچه ها معلول است.

منبع: techxplore

منبع: فرارو

به "اختراع دستگاهی برای نقاشی کشیدن بیماران فلج مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع دستگاهی برای نقاشی کشیدن بیماران فلج مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید