آیا ساختمان های خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارند؟

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در استان به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان تسهیلات با پرداخت 20 ساله و نرخ سود پنج درصد پرداخت می گردد و تا به امروز 47 هزار و 222 واحد در استان ایمن و بازسازی شده است.

آیا ساختمان های خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارند؟

قاسم تنها در گفت وگو با وبلاگ نهاد جامعه اظهار کرد: 31 هزار و 816 مسکن روستایی کم دوام در روستاها وجود دارد که نیازمند بازسازی است .

وی با بیان اینکه در استان به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون تومان تسهیلات با پرداخت 20 ساله و نرخ سود پنج درصد پرداخت می گردد و تا به امروز 47 هزار و 222 واحد در استان ایمن و بازسازی شده است، اضافه نمود: در سال 1400 مبلغ 36 میلیارد و 992 میلیون تومان جهت اجرای طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: تا انتها سال 99 از مجموع 918 روستای دارای طرح هادی در استان 585 روستا معادل 63.7 درصد اجرای طرح هادی با اعتبار 189 میلیارد و 853 میلیون تومان صورت گرفته است.

تنها با اشاره به اینکه در 167 روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت پذیرفته است، توضیح داد: بافت باارزش چهار روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت بهسازی شده و سال جاری 2 میلیارد تومان جهت تکمیل دو روستای چنشت و نایبند تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان سه هزار و 686 واحد مسکونی در استان ساخته و واگذار شده است، گفت: در حال حاضر 249 واحد مسکونی در حال واگذاری است و 1008 واحد نیز در دست اجراست.

خراسان جنوبی، استانی زلزله خیز است که قرار گرفتن 50 گسل در آن سبب شده است تا 70 درصد مساحت در خطر زلزله باشد. در این میان، تنها راه مقابله با زلزله و کاهش خسارت های ناشی از آن استحکام بخشی مساکن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیا ساختمان های خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ساختمان های خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید