7 تکنیک هوشمند سئو در سال 2022

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، هدف تمام تکنیک های سئو رتبه بندی بهتر وب سایت ها به وسیله موتورهای جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک است. هرچه جلوتر می رویم و الگوریتم های گوگل پیشرفته تر از قبل می شوند و تکنیک های جدیدتری برای خدمات سئو سایت معرفی می شوند که در دنیای آنلاین اعتبار بیشتری برای وب سایت شما می سازند. کارشناسان بازاریابی دیجیتال با ترکیب انواع تکنیک سئو با رشته های مختلفی مثل بازاریابی محتوا، روابط عمومی، برندسازی، بهینه سازی نرخ تبدیل و بسیاری موارد دیگر، حداکثر سود را به دست می آورند.

7 تکنیک هوشمند سئو در سال 2022

اگر شما هم در پی این هستید که استراتژی های بازاریابی آنلاین خود را برای سال 2022 مجددا تعریف کنید و از نوترین روندهای روز سئو باخبر باشید، این مطلب را تا خاتمه مطالعه کنید.

تکنیک سئو اول: طرح سؤالات متداول

انواع اسکیما مختلف در طول این سال ها معرفی گردید که برترین آن ها به جرات طرح سوالات متداول بود. زیرا تقریبا تمام وب سایت ها می توانستند واجد شرایط آن باشند، پیاده سازی این بخش برای وب سایت ها آسان است و اگر به درستی انجام گردد، وب سایت مقصد ترافیک زیادی از گوگل دریافت می نماید. این تکنیک سئو محتوای بیشتری از یک سایت را در صفحه نتایج به جستجوگران نشان می دهد و با لینک هایی از صفحه سایت شما پر تکرارترین سوالات کاربران را پاسخ می دهد.

ضمناً توجه به این schema یکی از شرط های واجد شرایط بودن برای جستجوی صوتی است. به زبان ساده تر اگر بخشی از محتوای خود را به پاسخ سوالات پرتکرار کاربران اختصاص بدهید، دستیار گوگل (google asistant) از سایت شما برای پاسخ دهی به سوالات صوتی جستجوگران استفاده می نماید.

تکنیک سئو دوم: بهینه سازی لینک های داخلی

در سال 2022 شاهد تعدادی از ابزارها و فرآیندهای نو هستیم که پیرامون بهینه سازی لینک های داخلی طراحی و معرفی گردیده اند. اگر تعداد لینک های یک صفحه بیش از حد کم باشد، انکرتکست ها انتظار کراولر را برآورده ننمایند یا صفحه به هر دلیلی پتانسیل رنک شدن به وسیله گوگل را نداشته باشد، گوگل هوشمندانه متوجه این مسئله می گردد. پس اگر برای مدت زمان طولانی ممیزی بهینه سازی لینک داخلی سایت خود را به تعویق انداخته اید، سال جاری باید حتما به فکر آن باشید. این تکنیک سئو بی نهایت آسان اجازه می دهد فقط با تغییر و تنظیم لینک های داخلی ترافیک خوبی از گوگل دریافت کنید.

تکنیک سئو سوم: مدیریت اعتبار

گوگل برای ارزیابی یک وب سایت به حرف هایی که دیگر سایت ها در خصوص آن می زنند، توجه می نماید. پس یک تکنیک سئو فوق العاده موثر و پربازده این است که ببینید وب سایت های دیگر در خصوص شما چه نظری دارند. بخشی از فرآیند آنالیز سئو را به تحقیق در خصوص اعتبار سایت خود اختصاص دهید. نباید فراموش کنید که ما نمی توانیم همه چیزهایی که در خصوص شرکت ما گفته می گردد را کنترل کنیم. اما از آنجایی که نظرات منفی خواه ناخواه به ارزش برند آسیب می زنند و بازگشت سرمایه را سخت می نمایند، مدیریت اعتبار در قالب یک تکنیک سئو به ما یاری می نماید از بحران های مربوط به اعتبار اجتناب نموده و در صورت وقوع آن ها را رفع کنیم.

تکنیک سئو چهارم: توجه کمتر به معیارهای core web vital

گوگل در سال گذشته مجموعه معیارهای کاربر محور core web vital را معرفی کرد. بر اساس این معیارها بعضی از وب سایت ها تقویت شدند و بعضی دیگر توجه زیادی از گوگل دریافت نکردند. اما در سال 2022 می بینیم که لازم نیست خیلی نگران این معیارها باشیم. تنها مسئله ای که باید به آن توجه کنیم این است که اگر وب سایتی هر سه الزامات core web vital را برآورده نکند، از نظر گوگل کنار گذاشته می گردد. این یعنی سرعت سایت باید همواره بهینه باشد، اما بر اساس توصیه های گوگل در سال 2022 احتیاج نیست خیلی در خصوص این مسئله وسواس به خرج دهیم.

تکنیک سئو پنجم: بهینه سازی متادیسکریپشن

طبق آخرین گزارش گوگل، 30 درصد وب سایت ها متادیسکریپشن ندارند. بنابراین توجه به این نکته می تواند به راحتی رتبه بندی یک وب سایت را دگرگون کند. وجود تگ لازم است چون ایده ای از محتوا به موتور جستجو و کاربر می دهد.

اگر خزنده های موتور جستجو بتوانند متادیسکریپشن یک صفحه سایت را بخوانند و درک نمایند، رتبه بندی آن صفحه برای ربات ها آسان تر خواهد بود. پس برای صفحات مختلف سایت متادیسکریپشن مناسب شامل کلمات کلیدی مهم بنویسید. با این تکنیک سئو هم زمان توجه خزنده های موتورهای جستجو و کاربران را جلب می کنید.

تکنیک سئو ششم: بازنویسی عنوان ها

بازنویسی عنوان گوگل یکی از موضوعات مطرح سال 2022 است. بر اساس آنالیز های اجرا شده گوگل به طور میانگین 70 درصد عناوین یک وب سایت را بازنویسی می نماید. متخصصان سئو زیرک با ارزیابی این عناوین بازنویسی شده، کاملا متوجه انتظار گوگل از عنوان یک صفحه وب می گردد و از آن پس در این راستا حرکت می نماید. این فرد از خود می پرسد چرا گوگل عنوان صفحه را بازنویسی می نماید؟ آیا خیلی طولانی است؟ آیا کلمات کلیدی مهم را پوشش نمی دهد؟ آیا حاوی عبارتی است که گوگل دوست ندارد؟ یا در بعضی موارد می تواند به عقب برگردد و سعی کند عنوانی که گوگل بازنویسی نموده را اصلاح کند.

با آنالیز عناوینی که گوگل برای صفحات سایت شما انتخاب می نماید، یاد بگیرید در سال 2022 عناوینی بنویسید که کاملا مورد قبول این موتور جستجو باشد.

تکنیک سئو هفتم: به کارگیری A/B تست

طی چند سال گذشته ابزارهای تست متنوعی معرفی گردیده اند که اتفاقا عملکرد قابل قبولی دارند، یکی از برترین آن ها که به عنوان یکی تکنیک سئو عالی در سال 2022 شناخته می گردد، A/B تست است. سئو فقط به معنی تصمیم گیری و اجرای تصمیم نیست. بلکه بعد از تصمیم گیری و اجرا مسائل مهم تری مثل ارزیابی و بعد تصمیم گیری در خصوص ادامه یافتن یا اصلاح تصمیمات مطرح می شوند. ممکن است بخواهید بدانید که در خصوص یک تصمیم باید عقب نشینی کنید یا به فعالیت خود ادامه دهید، یا عملکرد دو چیز را با هم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید یک مورد را انتخاب کنید. ت A/B تست بینش های مناسبی در خصوص این مسائل در اختیار شما قرار می دهند.

حرف آخر

منبع: انتخاب

به "7 تکنیک هوشمند سئو در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تکنیک هوشمند سئو در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید