گوگل بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، گوگل بیزینس چیست؟ این ابزار کاربردی گوگل، برای معرفی کسب و کارها به مشتریان و کاربران در فضای آنلاین یاری می نماید. گوگل بیزینس از مزایای نمایش نظرات برجسته برخوردار است و به وسیله ثبت نام در آن، می توانید با مشتریان خود در بازار هدف ارتباط برقرار نموده و در حقیقت به جذب و شکار مشتری بپردازید. اگر شما نیز در آن حضور داشته باشید، GMB به شما یاری می نماید تا در رتبه بندی بالاتری در جستجوی گوگل قرار گرفته و توجه کاربران بیشتر به سمت تان جلب گردد و در نهایت کلیک بیشتری دریافت کنید.

گوگل بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از ابزار گوگل بیزینس

در این پلت فرم این امکان را خواهید داشت تا گزینه های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهید. به طور مثال می توانید شماره تماس خود را به صورت مستقیم ارائه داده و یا یک جهت تماس پیغامکی ایجاد کنید که کاربران بتوانند مستقیم با شما در ارتباط باشند.

از آن جایی که جستجوگرها، معمولا کلمات کلیدی مورد احتیاج خود را جستجو می نمایند، گزینه های دسترسی با شرایط قدرتمندتری مقابل آن ها قرار خواهد گرفته و امکان دسترسی کاربر هدف به شما با ضریب بالاتری فراهم می گردد. با برقرار شدن این ارتباط، می توانید به موازات ارسال پیشنهادات، از برنامه برای دیدن، آنالیز و مدیریت تمامی این پیغام ها بهره ببرید. به واقع در این صورت مخاطبان خود را درگیر نموده و در ارتباط نگاه می دارید.

شما می توانید این برنامه را در iTunes و در Google Play دریافت نمایید.

اگر برای ورود به گوگل بیزینس مشتاق هستید، در ادامه با ما همراه بمانید.

ثبت نام کسب و کار در گوگل بیزینس

ثبت نام مشاغل در گوگل، فرآیندی فوق العاده آسان دارد و به هیچ وجه پیچیده نیست. برای اضافه کردن کسب و کار خود به گوگل، مراحل زیر را دنبال نمایید:

1. از اینجا آغاز نموده و نام کسب و کار خود را اضافه نمایید. این باید نامی باشد که مشتریان شما می شناسند و استفاده از اسامی اختصاری یا جایگزین گمنام سودی نخواهد داشت. اگر آدرسی را وارد می کنید که امکان بازدید حضوری از آن وجود داشته باشد، احتمالا مشتریان محلی بیشتری به دست خواهید آورد. اما اگر کسب و کار شما به گونه ای است که دفتر کار فیزیکی ندارد و از داخل خانه به انجام آن می پردازید؛ بهتر است از این بخش عبور نموده و آدرسی را وارد نکنید.

2. اگر شغل شما در شاخه مشاغل تجارت الکترونیکی واقع شده است و به مشتریان خارج از محدوده خود نیز خدماتی ارائه می دهید، حتما این موضوع را لحاظ کنید تا گوگل آن نواحی را به مناطق تحت پوشش کسب و کار شما اضافه کند. این باعث می گردد که در جستجوهای مناطق دیگر نیز دیده شده و بازدیدهای شما افزایش یابد.

توجه داشته باشید که شما می توانید مناطقی را انتخاب کنید که در آن ها به مشتریان خدمات خود را ارائه می دهید و لازم نیست که حتما در آن مناطق حضور داشته باشید.

3. در مرحله بعد، شما یک دسته را برای یاری به افزایش دیده شدن در میان جستجوهای مربوطه انتخاب می کنید. در این مرحله می توانید شماره تلفن و آدرس وب سایت خود را نیز وارد نمایید.

نحوه تائید کسب و کار در گوگل بیزینس

برای مدیریت اطلاعات و اولویت بندی آن ها در جستجو و نقشه های محلی، باید کسب و کار خود را در گوگل، تائید نمایید. به واقع گوگل باید اطمینان حاصل کند که شما مالک واقعی شغل معرفی شده هستید و ادعایتان در این خصوص صحت دارد.

بلافاصله پس از ثبت ادعای شما، درخواست تائیدیه از سوی گوگل صادر می گردد. فرایند تایید شغل در گوگل بیزینس بسیار ساده است و به سرعت پیش می رود.

گزینه های تائید شامل موارد زیر می شوند:

  • تائید به وسیله ارسال نامه که شامل دریافت یک پست کارت می گردد. این کارت ارسالی حاوی یک کد است که برای تائید باید برای تائید از آن در گوگل بیزنس استفاده نمایید.
  • به وسیله تلفن که در آن از سوی گوگل تماسی با خط تلفن شما برقرار شده و کد مورد نظر توسط ماشین گوگل گفته خواهد شد.
  • به وسیله ایمیل که فقط برای مشاغل انتخابی در دسترس است و گوگل این کد را به ایمیل ثبت شده در مراحل ثبت نام گوگل بیزینس ارسال خواهد نمود.

گفتنی است که مشاغل دارای وب سایت ثبت شده در گوگل بیزینس، احتمالا می توانند با سرعت بیشتری و به یکباره تائیدیه خود را انجام دهند.

بهینه سازی مشخصات پروفایل GMB

پس از تائید هویت شغلی خود در گوگل، می توانید کنترل کاملی روی پروفایل خود داشته باشید و این به شما امکان می دهد تا به طور کامل آن را بهینه سازید. هدف بهینه سازی در آن است که اطلاعات کافی به کاربران ارائه داده و مطمئن شوید که در موتور جستجو، بیشتر و در رده های بالاتر دیده می شوید.

در اینجا چهار گام مختلف برای بهبود پروفایل گوگل بیزینس وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

1. مشخصات پروفایل خود را کامل کنید

تعداد زیادی از مشاغل ثبت شده در گوگل، تنها اطلاعات ضروری خواسته شده از سوی گوگل را که هنگام ثبت نام درخواست می گردد، ثبت نموده و به تکمیل اطلاعات پروفایل خود، توجهی ندارند. متاسفانه آن ها به عقب بازنگشته و تکمیل مشخصات را از یاد می برند و این یکی از فاکتورهایی است که بهینه سازی را با مشکل روبرو می نماید.

اگر می خواهید پروفایل کسب و کارتان به خوبی دیده گردد، باید تمامی مشخصات را به صورت کامل پر کنید. این باعث می گردد تا ارتباط کاملی میان کسب و کار شما و کاربران شکل بگیرد. به علاوه این فرصت را پیدا می کنید تا کلمات کلیدی موثر را در توضیحات خود به کار گرفته و کاربران را شکار کنید.

در حالت ایده آل پروفایل شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیحات مربوط به شغل و اطلاعات اصلی درباره انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید
  • اطلاعات درباره گزاره فروش منحصر به فرد برند شما که به دیده شدن بیشتر یاری خواهد نمود
  • عکس از محصولات، خدمات یا موقعیت مکانی کسب و کار شما
  • اطلاعات کامل در مورد مکان، تماس و ساعات کار
  • پاسخ کامل و صحیح به هر سوالی که مخاطبان شما پرسیده اند

همچنین بخوانید: تصویر برند چیست و چگونه به کسب و کار یاری می نماید؟

2. ثبت خلاصه و آنالیز در گوگل بیزینس

آنالیز ها مهم هستند، زیرا آن ها رتبه شما را در الگوریتم گوگل افزایش خواهند داد. همچنین ثبت آنالیز ها، باعث می گردد تا کاربران و مشتریان بیشتر جذب شده و اعتماد بیشتری پیدا نمایند.

طبق گزارشات، نزدیک به 88 درصد از مصرف نمایندگان، به آنالیز های آنلاین اعتماد می نمایند و به این موارد درست مانند توصیه های یک آشنا، تکیه خواهند کرد. آمار حاکی از آن است که 72 درصد از مشتریان، پس از خواندن یک نظر مثبت، به سمت آن کالا یا خدمات جذب می شوند. همین طور 92 درصد از مشتریان، پیش از سفارش خرید یا درخواست خدمات، به صورت آنلاین نظرات در مورد آن را جستجو می نمایند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که در این زمینه قوی ظاهر شوید.

حدود 88 درصد از مصرف نمایندگان، به آنالیز های آنلاین اعتماد می نمایند و درست مانند توصیه های یک آشنا، به این موارد تکیه خواهند کرد.

بنابراین چنین چیزی باید یکی از استراتژی های بازاریابی شما باشد. به این شکل به ذهن مشتریان خود دسترسی پیدا نموده و می توانید آن ها را ترغیب به خرید محصولی کنید.

اجازه دهید تا مشتریان نظرات خود را ثبت نمایند و تمامی آن ها را منتشر نمایید. این نظرات، کلیدهای دیده شدن برند شما و جلب اعتماد مشتریان بالقوه خواهند بود. نظریات و آنالیز های مثبت را پاسخ داده و برای حل مشکلاتی که در نظریات منفی ذکر شده گام بردارید.

3. از انواع کلمات کلیدی در گوگل بیزینس بهره ببرید

این ایده بسیار خوبی است که هنگام نوشتن توضیحات شغل خود، یک کلمه کلیدی اصلی در ذهن داشته باشید. با وجودی که مایل به استفاده از کلمات کلیدی زیادی نیستیم، اما این بدان معنی نیست که خود را به یک کلید واژه محدود سازید.

از برنامه هایی چون Google Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی موثر بهره ببرید. به این طریق متوجه خواهید شد که مخاطبان شما از چه اصطلاحاتی برای جستجو در گوگل، استفاده می نمایند و ضروری است که حتما کلمات کلیدی پرجستجو و البته مرتبط را در لیست خود وارد کنید. در بسیاری از موارد، تلفیقی از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان و فارغ از مکان، به شما فرصت می دهند تا بدون محدود کردن خود به حداکثر دیده شدن در جستجوی کاربران دست یابید.

4. در انتخاب دسته بندی دقت داشته باشید

وقتی برای نخستین بار کسب و کار خود را در گوگل ثبت می کنید، از شما خواسته می گردد تا یک دسته بندی را انتخاب کنید که نشان دهنده گونه تجارت شما خواهد بود. بعضی از دسته بندی ها عام تر هستند و بعضی دیگر جزئی تر بوده و دایره مشتریان را کوچک تر می نمایند. توجه داشته باشید که با انتخاب دسته بندی صحیح، دامنه رقابت خود را محدود می سازید و در عین حال به مشتریان حداکثری دسترسی خواهید داشت. اگر دسته بندی خیلی گسترده ای را انتخاب کنید، با رقبای بیشتری روبرو خواهید شد و ممکن است افرادی که به دنبال محصول خاصی در گروه کالایی شما هستند، قادر به پیدا کردن برند شما نباشند.

سخن پایانی

گوگل بیزنیس، فرصتی عالی برای کسب و کارها و برندها است که بتوانند خود را روی نقشه جستجوی گوگل قرار دهند. با ثبت بیزینس خود در این چرخه و بهینه سازی آن، می توانید در بازار رقابت دنیای فعلی، بالاترین میزان دریافت مشتری و ایجاد بهره وری قابل توجه را داشته باشید. این سیستم شما را به ارتباط با اعضای بیشتری از جامعه مخاطبان و بازار هدف، نزدیک نموده و موفقیت در ساختن یک شبکه مشتری داخل محدود یا خارج از آن را، به شکلی موثرتر ممکن می سازد.

آیا شما پیشتر کسب و کار خود را در گوگل بیزینس ثبت نموده اید؟ تجربیات خود را در بخش پیغام ها با ما و خوانندگان انگیزه در میان بگذارید. در صورتی که به کسب و کار های اینترنتی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم با فواید ایمیل مارکتینگ نیز بیشتر آشنا شوید. همچنین شما می توانید روش های کسب در آمد از یوتیوب و کسب در آمد از تلگرام را در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "گوگل بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل بیزینس چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید