شرایط زندانی عقیدتی به ناوالنی بازگردانده شد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، عفو بین الملل از الکسی ناوالنی محبوس بابت سلب شرایط زندانی عقیدتی عذرخواهی و اعلام نمود که این شرایط را به وی بازمی گرداند.

شرایط زندانی عقیدتی به ناوالنی بازگردانده شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین الملل 24 فوریه امسال میلادی از زندانی عقیدتی نامیدن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین دست برداشت چون گفته بود که وی پیشتر اظهاراتی را مطرح نموده که مصداق حمایت از انزجار است.

ناوالنی پیشتر اظهارات ملی گرایانه ای را در محکومیت مهاجرت غیرقانونی بیان داشته و در راهپیمایی های ملی گرایی چندین سال قبل شرکت نموده بود که همین مساله باعث شد تا عفو بین الملل شرایط زندانی عقیدتی را از وی سلب کند.

این گروه حقوق بشری در بیانیه روز آدینه خود آورده است: در پی ارزیابی دقیق عفو بین الملل، این گروه تصمیم گرفت تا الکسی ناوالنی را بار دیگر زندانی عقیدتی اعلام کند.

عفو بین الملل همچنین بیان کرد: دولت روسیه و حامیانش از تصمیم 24 فوریه ما برای نقض بیشتر حقوق ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین استفاده کردند.

ناوالنی 44 ساله در ژانویه 2021 بازداشت و بابت اتهام نقض قوانین آزادی مشروط به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.

عفو بین الملل در ادامه بیانیه خود آورده است: این گروه تصمیم اشتباهی گرفت و بابت تاثیرات منفی آن شخصا از الکسی ناوالنی و فعالان روسیه و سراسر دنیا که بی وقفه و خستگی ناپذیر به دنبال آزادی او هستند، عذر می خواهد.

لئونید ولکووف، یکی از کارمندان بیناد مقابله با فساد ناوالنی در توئیتی نوشت، توانایی تایید اشتباهات و ادامه دادن یک مساله مهم است که افراد عادی را از حامیان پوتین متمایز می نماید.

عفو بین الملل گفته که فرایند اعطای شرایط زندانی عقیدتی را به افراد بازبینی نموده و گفته دیگر بر اساس رویکرد و روش های گذشته افراد این شرایط را حذف نمی نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "شرایط زندانی عقیدتی به ناوالنی بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زندانی عقیدتی به ناوالنی بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید