هشدار هواشناسی به ساکنان تهران

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش های خفیف انتظار می رود و در چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد.

هشدار هواشناسی به ساکنان تهران

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای 8 استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات اطلاع داد.

پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در دامنه های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه های زاگرس مرکزی در استان های مرکزی، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان در بعضی ساعات رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش های خفیف انتظار می رود و در چهارمحال و بختیاری، اصفهان، منطقه های از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد.

از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست، در سایر منطقه ها کشور جو پایداری مستقر می گردد که باعث افزایش دما در نیمه غربی کشور خواهد شد.

طی 5 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد. شرق دریای عمان در این مدت مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه استمرار رشد ابر های همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه شنبه 1402/05/17: تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلو های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد به ویژه در جاده های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفر های برون شهری، عدم فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب رو ها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: فرارو

به "هشدار هواشناسی به ساکنان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به ساکنان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید