فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه ها خصوصی می شدند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، تهران (پانا) - مشاور وزیر ورزش و جوانان معتقد است فرایند خصوصی سازی در ورزش ایران به این شرط پیروز خواهد بود که موضوع درآمدزایی و به خصوص حق پخش حل گردد.

فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه ها خصوصی می شدند

بحث تبلیغات محیطی یکی از موضوعات روز فوتبال ایران است که این روزها سر و صدای زیادی هم به پا نموده است. با توجه به اختلاف نظر های که بین باشگاه استقلال و سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی به وجود آمد در نهایت وزیر ورزش و جوانان با حمایت از باشگاه استقلال، خواهان این شد که سازمان لیگ تبلیغات محیطی را به باشگاه سرخابی ها واگذار کند؛ اما این سرانجام ماجرا نبود و در روزهای گذشته سازمان لیگ اقدام به انتشار مصاحبه از بعضی تیم ها کرد که نسبت به واکذاری تبلیغات محیطی به این دو باشگاه معترض بودند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با پانا، در واکنش به موضع نو سازمان لیگ نسبت به تبلیغات محیطی و موضع بعضی باشگاه ها نسبت به واگذاری به سرخابی ها گفت: یکی از راه های درآمدزایی در فوتبال تبلیغات محیطی است و هر باشگاه باید در ورزشگاه خانگی اش از درآمدی که از تبلیغات محیطی کسب می نماید بتواند هزینه های خود را پرداخت کند. در حال حاضر باشگاه های ما ورزشگاه ویژه خود را ندارند و AFC و فیفا هم تکلیف این موضوع را روشن نموده اند. در این میان بعضی به زور می خواهند تبلیغات محیطی را در اختیار داشته باشند و مسائل دیگر را در نظر نمی گیرند. فوتبال ایران به نوعی ورشکسته شده و باشگاه ها به نوعی می خواهند از بودجه دولت ارتزاق نمایند. در شرایطی که نه تبلیغات محیطی است و نه حق پخش تلویزیونی، همه تیم ها بدهکار هستند و باید این مشکل حل گردد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در ادامه به حق پخش تلویزیونی اشاره نمود و گفت: سال هاست که موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از چالش های فوتبال ایران است. اگر فوتبال در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد هیچ یک از این اتفاقات رقم نمی خورد. خصوصی سازی باید از 10 تا 15 سال پیش اتفاق می افتاد و لازمه آن هم این است که باشگاه ها منابع درآمدزایی خود را از تبلیغات محیطی و حق پخش داشته باشند. حق پخش تلویزیونی هم باید حتما انجام گردد و به این مسئله ورود می کنیم چون یکی از راه های درآمدزایی فوتبال همین موضوع است و نمی توان به سادگی از آن گذشت. باید نهادهای نظارتی و مالی هم ورد نمایند تا مشکل را رفع کنیم. بخش خصوصی بدون منابع و درآمدزایی باشد، شرایط برای باشگاه داری سخت می نماید و همان اتفاقی که برای زنوزی افتاد برای افراد دیگر هم می افتد. وقتی کسی با بودجه شخصی برای باشگاه ای هزینه می نماید و با تلخی جدا می گردد اتفاق ناگوار است و حقش نیست. به نظرم در این مواقع باید دولت و نهادهای دولتی دخالت نمایند و نظم خاصی را ایجاد نمایند.

ذوالفقارنسب بعلاوه به شرایط فرایند انتخاب مدیرعامل پرسپولیس اشاره و مطرح کرد: همه آنالیز ها برای انتخاب یک گزینه اصلح برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اجرا شده و قطعا با انتخاب آن اوضاع پرسپولیس هم بهتر خواهد شد. اگر هم تا به الان این انتخاب طول کشیده به این خاطر بوده که در پی گزینه اصلح برای مدیرعاملی پرسپولیس بودند تا یک شخص توانمند و قابل اعتماد انتخاب گردد. حساسیت برای انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طبیعی است. بیشتر از یک ماه است که آنالیز های لازم را انجام داده ایم و هنوز نمی دانم چه زمانی گزینه نهایی انتخاب می گردد. من که دیگر زمان اعلام مدیر را نمی گویم. سه هفته پیش گفتم تا سرانجام هفته، مدیرعامل معرفی می گردد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بعلاوه در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال و تصویب لایحه دولت در مجلس و ارائه سند به فیفا مطرح کرد: اصلاح اساسنامه فرایند بسیار حساس و مهمی است و فیفا هم شدیدا می خواهد که طبق زمانبدی و سر وقت مقرر، این کار انجام گردد و نسبت به آن هم حساسیت دارد. البته من از جزییات فرایند اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال بی خبر هستم اما می دانم که این موضوع حساسیت های خاص خودش را دارد و فدراسیون فوتبال هم باید به موقع این کار را انجام دهد تا فوتبال ایران دچار مشکل نگردد. البته در کنار فدراسیون فوتبال مجلس هم باید همکاری کند تا فدراسیون فوتبال به موقع اصلاح اساسنامه فدراسیون را به اطلاع فیفا برساند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه ها خصوصی می شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران ورشکسته شده است؛ 10 الی 15 سال قبل باید باشگاه ها خصوصی می شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید