ساختمان نو شهرداری مونیخ، بنایی متحیرکننده در میدان مارین پلاتز

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، ساختمان شهرداری مونیخ

مونیخ از شهرهای باشکوه کشور آلمان است که سردی و عبوسی از بناهای تاریخی و بزرگ الچثه آن می بارد. البته این موضوع تنها منحصر به مونیخ نیست و شهرهای دیگر هم این شرایط دارند اگر چه در دهه های اخیر از این موضوع کاسته شده و جاذبه های گردشگری بسیار جذابی در این کشور ساخته شده و همین خود توانسته سالانه مسافران زیادی را به سمت این شهر جذب می نماید. اما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره ساختمان نو شهرداری مونیخ که یک ساختمان با شکوه و به سبک نئوگوتیک است صحبت کنیم. این ساختمان بزرگ الجثه به بازدیدکنندگان حسی مشابه کلیساهای جامع القا می نماید. در ادامه همراه ما در سفر به شهر مونیخ در آلمان همراه باشید.

ساختمان نو شهرداری مونیخ، بنایی متحیرکننده در میدان مارین پلاتز

ساختمان تازه شهرداری مونیخ همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم یک ساختمان باشکوه است که به سبک نئوگوتیک بوده و ضلع شمالی مارین پلاتز را اشغال نموده است. این ساختمان با عظمت حسی شبیه که کلیساهای جامع را به بازدیدنمایندگان القا می نماید. ساخت این ساختمان تازه از سال 1867 تا 1874 حدودا 24 سال به طول انجامید. رشد سریع شهر باعث شد تا خیلی زود احتیاج به ساختمان های الحاقی برای توسعه شهرداری ظهور کند. این بخش ها در بین سال های 1899 تا 1903 ساخته شدند. ساختمان تازه شهرداری محل اداره شهردار مونیخ، شورای شهر و سران وزارت خانه های مختلف است. خوشبختانه ساختمان قدیمی شهرداری تخریب نشد و هنوز هم در نزدیکی ساختمان تازه قرار گرفته است. طراح این بنای تماشای فردی به نام گئورگ فون هابرسر (Georg von Hauberrisser) نیز بود.

در ساختمان تازه شهرداری مونیخ می توانید از پنجره هایی با شیشه های رنگی، سقف های طاقی زیبا، حکاکی های روی چوب و زمین را می توانید تماشا کنید. معمار ساختمان شهرداری به تک تک جزئیات کار خود توجه داشته و نتیجه این دقت او شاهکاری است که امروز شاهدش هستیم. بعضی آثار این معمار پر شور که حتی مبلمان داخلی شهرداری را نیز خودش طراحی نموده بود، طی جنگ آسیب تماشاد. البته بسیاری از موارد دیگر را می توانید در طبقه سوم و تالار کوچک شورا که در کتابخانه ای با موضوع حقوق است مشاهده کنید. سقف آسیب دیده به سرعت بعد از جنگ ترمیم شد اما قسمت های دیگر زمان بیشتری لازم داشتند.

زمانی که به میدان مارین پلاتز با تزئیات غنی از سبک معماری نئو گوتیک نیز پوشیده شده و این تزئینات تا 100 متری ورودی این میدان در مونیخ نیز ادامه دارد. در بالکن برج ساختمان تازه شهرداری مونیخ ساعت گلوکن اشپیل نیز قرار گرفته است که از معروفیت جهانی برخوردار است و یکی از با ارزش ترین بناهایی است که ارزش تماشا دارد. از سال 1908 پیکره هایی کوچک که شامل 32 عدد تندیس با مقدار طبیعی هستند به جای مانده که نمایشی از تاریخ مونیخ را به صورت گردشی در دو طبقه اجرا می نمایند. این نمایش روزانه در ساعت های 11، 12 و 5 عصر آغاز می گردد و با مشاهده آن ها می توانید با مواردی مانند عروسی دوک ویلیام پنجم در سال 1568 و پایکوبیی به نام شفلرتانز را نیز (Schäfferltanz) مشاهده خواهید کرد. این نمایش برای اولین بار در سال 1517 برای نشان دادن انتها بیماری طاعون اجرا شد. این پایکوبی را 7 سال یک بار به صورت زنده در میدان مارین پلاتز برگزار می نمایند. بازدیدنمایندگان شب ها نگهبانی را خواهند دید که در بوق خود می دمد و یک فرشته نگهبان مونیخ، به متبرک کردن شهر می پردازد.

تماشای مونیخ از بالای ساختمان شهرداری

زمانی که شما در برج 85 متری ساختمان تازه شهرداری هستید فرصت مناسبی دارید تا به تماشای این شهر آلمانی بایستید. البته ضروری است بگوییم که برای رسیدن به بالای این برج می توانید از آسانسوری که در آن تعبیه شده است نیز استفاده کنید و کسانی که بالا رفتن از پله برایشان سخت نگران از دست دادن تماشای ساختمان شهرداری مونیخ احتیاج نیست که باشند. از این بالای ساختمان شهرداری منظره های بسیار باشکوه و تماشای از سقف های خوش رنگ شهر و حتی منظره ها آلپ در دور دست را می توانید تماشا کنید. در قسمت سرداب طاقی ساختمان شهرداری یک رستوران قدیمی مونیخی از سال 1867 فعالیت می نماید. این رستوران علاوه بر دولتمردان آلمانی به تمام مردم نیز خدمات رسانی می نمایند.

اتاق یادبود در ساختمان تازه شهرداری مونیخ

سال 1958 اتاقی به عنوان یادبود در طبقه اول ساختمان تازه شهرداری مونیخ به سمت میدان مارین پلاتز نیز ساخته شده درست در همان جایی که در جنگ جهانی اول قرار داشت و در جنگ جهانی دوم نیز نابود شد. در این اتاق بازسازی شده مجسمه ای کسانی که در دو جنگ جهانی کشته شدند نیز وجود دارد.

پس از اینکه بازدیدتان از ساختمان تازه شهرداری مونیخ به انتها رسید می توانید به سایر جاذبه های این میدان مرکزی که مارین پلاتز نیز نام داشت بروید و از آن ها در طول سفرتان به مونیخ نیز بازدید کنید.

میدان مارین پلاتز

این میدان را در واقع قلب شهر مونیخ می نامند و به نوعی معروف ترین میدان در این شهر است. هزاران نفر از گردشگران برای تماشای ساختمان تازه شهرداری مونیخ که قدمتی از سال 1874 دارد نیز می فرایند. این میدان به سبک گوتیک ساخته شده و بسیاری از حاکمان ویتلسباه را در نمای اصلی نشان می دهد. به غیر از این ساختمان مطلب دیگری که گردشگران را به این میدان می کشاند اجرای سه بار در روز ساز Glockenspiel است. البته رستوران های معروفی هم در این میدان وجود دارد که می توانید به یکی از آنها به طور مثال Ratskeller بروید. این میدان در طول قرون وسطی محل برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف بود.

منبع: الی گشت

به "ساختمان نو شهرداری مونیخ، بنایی متحیرکننده در میدان مارین پلاتز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان نو شهرداری مونیخ، بنایی متحیرکننده در میدان مارین پلاتز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید