دولت ترامپ خواهان لغو بیمه درمانی اوباما شد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، دولت ترامپ درمیانه همه گیری کرونا و تنها پنج ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، از دادگاه فدرال خواسته است قانون بیمه درمانی موسوم به بیمه درمانی اوباما را بطور کامل ملغی کند.

دولت ترامپ خواهان لغو بیمه درمانی اوباما شد

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه عالی خواسته است قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) که میلیون ها آمریکایی را درمیانه همه گیری ویروس کرونا تحت پوشش بیمه درمانی خود قرار داده، ملغی کند.

بنابراین گزارش، نوئل فرانسیسکو (Noel Francisco) دادستان کل آمریکا با این استدلال که بخش هایی از این قانون ملغی شده خواهان آن شده تا مابقی این قانون نیز بطورکامل باطل گردد.

سی ان ان نوشت این سومین باری است که دادگاه عالی آمریکا خود را برای استماع چنین چالش عظیم حقوقی آماده می نماید.

حمایت کاخ سفید از ابطال قانون بیمه درمانی اوباما

جود دییر (Judd Deere) سخنگوی کاخ سفید نیز ششم تیرماه در این باره و در بیانیه ای اظهار داشت: بیمه درمانی اوباما یک قانون شکست خورده است و از کنگره آمریکا خواست تا هردو حزب در زمینه یک قانون بیمه درمانی به مراتب بهتر با هماهنگی با شخص رئیس جمهوری اقدام نمایند.

انتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از کاخ سفید

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به انتقاد از این اقدام کاخ سفید پرداخت و در بیانیه ای دولت ترامپ و جمهوریخواهان را در اوج همه گیری ویروس کرونا به داشتن شقاوت عمیق متهم کرد.

در بیانیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: رئیس جمهوری ترامپ و جمهوریخواهان در کارزار از هم گسستن قانون مراقبت مقرون به صرفه درمیانه شدت دریافت همه گیری ویروس کرونا هستند، که اقدامی ظالمانه بر مردم است.

بایدن: دولت ترامپ میلیون ها آمریکایی را از بیمه درمانی محروم کرد

سی ان ان در ادامه گزارش، نوشت: جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوی آمریکا که در دوران وی قانون بیمه درمانی اوباما در سال 2010 میلادی به امضا رسید نیز در واکنش به این اقدم کاخ سفید گفت: امروز دولت آمریکا دادخواستی را به دادگاه عالی ارائه داد که خواهان برداشته شدن پوشش بیمه درمانی از 23 میلیون آمریکایی شد.

قانون مراقبت مقرون به صرفه یا بیمه درمانی اوباما از قوانین فدرال ایالات متحده است که در مورد نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب مدیکر و مدیکید در 1965، از مهم ترین قوانین در زمینه نظام پزشکی دراین کشور به شمار می رود.

هدف از این طرح، افزودن بر کیفیت و مقرون به صرفگی بیمه سلامت، کاستن از نرخ بیمه نبودن به وسیله توسعهٔ پوشش بیمه و کاستن از هزینه های مراقبت سلامت است.

دونالد ترامپ که از بدو ورود به کاخ سفید از تمامی توافق های و پیمان هایی که به امضای باراک اوباما رسیده بود، از آنها خارج شد، ضمن کوشش برای حذف این بیمه، هرگز طرح جایگزینی برای آن ارائه نداده است. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "دولت ترامپ خواهان لغو بیمه درمانی اوباما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ خواهان لغو بیمه درمانی اوباما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید