جایگاه متزلزل شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال، قرارداد روی هوا رفت!

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که به خاطر چگونگی عملکرد و در کل پَس رفتِ حرکتی مورد انتقاد قرار داشت، شهریورماه سال گذشته پیروز شد از حضور در جام جهانی 2019 چین و به عنوان برترین تیم آسیایی شرکت کننده در این رقابت ها، صاحب سهمیه المپیک توکیو شود و اینگونه پس از دو دوره در جمع المپیکی ها قرار گرفت.

جایگاه متزلزل شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال، قرارداد روی هوا رفت!

حضور در جام جهانی و دستیابی به سهمیه المپیکی آن با هدایت مهران شاهین طبع به دست آمد. پیش از آن هم بسکتبال ایران مجوز حضور در جام جهانی که برای نخستین بار با شیوه جدید و با حضور تیم های استرالیا و نیوزلند در قالب 6 پنجره انتخابی رفت و برگشت برگزار گشت را هم با همین مربی به دست آورده بود در حالی که تیم ملی در جهت یکی دو ساله این رقابت ها به خاطر مطرح شدن برخی صحبت ها، غیبت ها، کناره گیری ها و تصمیمات با حواشی زیادی روبرو بود.

در نهایت اما تیم ملی بسکتبال که در میانه راه کسب مجوز برای مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک با تغییر و تحول مدیریتی در فدراسیون روبرو شد، توانست مهمترین نتیجه موردنظر اهالی این رشته برای بازی های توکیو به دست بیاورد.

به همین دلیل بود که فدراسیون بسکتبال تصمیم به ادامه همکاری با مربی ایرانی تیم ملی گرفت. این تصمیمی بود که شهریورماه سال گذشته بعد از اتمام جام جهانی چین توسط رئیس فدراسیون اعلام شد.

رامین طباطبایی در مصاحبهیی که با وبلاگ نهاد جامعه داشت ضمن حمایت از عملکرد مهران شاهین طبع، اینگونه گفت که قرارداد این مربی برای مدت یک سال و تا المپیک 2020 توکیو تمدید خواهد شد.

اینگونه شد که شاهین طبع به کمک دیگر همکارانش در کادر فنی تیم ملی، برای آماده سازی المپیکی این تیم برنامه ریزی کرد. قرار بود از خردادماه امسال اردوی آماده سازی تیم ملی شروع شود ضمن اینکه با نظر وی، اعزام به چند تورنمنت هم مصوب شده بود اما شیوع کرونا و به دنبال آن تعویق یک ساله بازی های المپیک، همه این برنامه را به حالت تعلیق در آورد.

حالا نه تنها تعیین نیست تیم ملی از چه زمانی می تواند برای المپیکی که قرار است سال آینده برگزار شود، استارت بزند بلکه حتی تعیین نیست با چه گزینه ای به عنوان سرمربی ادامه کار خواهد داد، چون طباطبایی که با قاطعیت و بدون اشاره به نظرخواهی از کمیته فنی فدراسیون، از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی خبر داده بود حالا ادامه همکاری با این مربی را منوط به این کمیته و تصمیمات آن کرده است.

همکاری مهران شاهین طبع با فدراسیون بسکتبال، همزمان با دوره فعلی مدیریت این فدراسیون شروع شد. وی از پنجره دوم انتخابی جام جهانی، هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت اما به نظر می رسد مسائل پیش آمده پیرامون لیگ برتر و تیم شهرداری گرگان بی تاثیر در این موضع گیری نباشد. بعد از اینکه ادامه لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا لغو شد و فدراسیون هم قهرمانی برای این دوره نیمه کاره مسابقات تعیین نکرد، شهرداری گرگان که با هدایت مهران شاهین طبع جایگاه نخست مرحله مقدماتی لیگ را از آن خود کرده بود، انتقاداتی نسبت به اینگونه تصمیم گیری فدراسیون بیان کرد.

البته رئیس فدراسیون تاثیر این صحبت ها و حواشی آن در اظهارنظری که پیرامون شرایط سرمربی تیم ملی دارد را انکار می کند اما به هر حال مهران شاهین طبع قراردادی با فدراسیون برای ادامه همکاری با تیم ملی ندارد و دیگر خبری هم از حمایت صد درصدی طباطبایی از این مربی وجود ندارد؛ همین ها کافی است برای اینکه جایگاه سرمربی تیم ملی را متزلزل و بی ثبات در نظر گرفت.

رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: تعویق یک ساله المپیک تمام برنامه های فدراسیون را به هم ریخت، قرار بود این روزها تیم ملی در اردو باشد و در آستانه اعزام به چند تورنمنت و بعد از آن توکیو اما حالا حتی نمی دانیم از چه زمانی باید اردوها را شروع کنیم.

وی شرح داد: طبیعی است وقتی شرایط تا این حد تغییر کرده، باید روی خیلی از موارد دیگر تجدید نظر شود از جمله همکاری با مربیان، در این زمینه کمیته فنی و تصمیماتش تعیین کننده است. هر نظری این کمیته بدهد، همان را اجرا می کنیم.

رئیس فدراسیون همچنین تاثیر حواشی تصمیمات اتخاذ شده در مورد لغو لیگ برتر بر ابهام ایجاد شده در ادامه همکاری با مهران شاهین طبع را رد کرد وگفت: از طرف مسئولان شهرداری گرگان نسبت به تصمیم فدراسیون، موضع گیری های تندی انجام شد اما آن پرونده برای فدراسیون بسته شده است. همچنان هم تاکید دارم که براساس قانون و منطق تصمیم گیری کردیم.

وی همچنین در مورد شرایط قرارداد مهران شاهین طبع با فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی یادآور شد: وی قراردادی با ما ندارد. تیم ملی نیمه دوم سال گذشته برنامه ای نداشت و قرار بود از خردادماه امسال وارد اردو شود. بنابراین در نظر داشتیم از اردیبهشت ماه امسال قرارداد جدید همکاری با مهران شاهین طبع را منعقد کنیم اما به خاطر تعویق المپیک، این قرارداد هم بسته نشد.

با این شرایط و صحبت های مبهم شما دامه همکاری فدراسیون با مهران شاهین طبع بعید به نظر می رسد؟، رامین طباطبایی در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: هیچ پیش بینی دقیقی نسبت به قطع همکاری یا ادامه آن نداریم. هر زمان تقویم فیبا آسیا و فیبا در مورد مسابقات تعیین شود و اجازه شروع تمرینات را بگیریم، کمیته فنی برای تعیین شدن شرایط سرمربی تیم ملی تشکیل جلسه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جایگاه متزلزل شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال، قرارداد روی هوا رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه متزلزل شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال، قرارداد روی هوا رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید