برترین انیمیشن های دوست داشتنی که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، فرقی نمی کند چه سن و سالی دارید یا از نظر روحی در چه شرایط قرار گرفته باشید، انیمیشن ها همواره یک راه حل فوق العاده هستند. انیمیشن های سینمایی با داستان های کلیشه ای اما همواره مجذوب نماینده و دوست داشتنی، مجموعه ای از خالص ترین شخصیت ها را گرد یکدیگر جمع می نمایند. بنابراین مشهورشدن انیمیشن های دوست داشتنی پدیده عجیبی نیست. با این حال انیمیشن های دوست داشتنی و مجذوب نمایندهی هم وجود دارند که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند. انیمیشن هایی که چیزی از برترین های این ژانر کم ندارند اما متاسفانه آن قدر که باید خوش شانس نبوده اند.

برترین انیمیشن های دوست داشتنی که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند

Osmosis Jones (اسمسیس جونز)

نمره منتقدان: 55 از 100

اسمسیس جونز یکی از آن انیمیشن های عادی نیست که داستان ساده ای داشته باشند. این انیمیشن کوشش می نماید اطلاعات بسیار جذابی درباره سیستم ایمنی انسان و نحوه کارکرد اندام حیاتی بدن را به بچه ها بیاموزد و این هدف را به درست ترین شکل ممکن دنبال می نماید اما متاسفانه آن قدر که باید مورد استقبال دیدنگران قرار نگرفت. بسیاری از دیدنگران انیمیشن اسمسیس جونز سال ها پس از سال اکران آن یعنی 2001سال آن را دیدن کردند.

خلاصه داستان: فرانک دتور یک نگهبان باغ وحش است که متاسفانه به ویروسی کشنده مبتلا شده است. اسمسیس جونز در داخل بدن او کوشش می نماید تا با همکاری قرص های سرماخودرگی، سلول های خونی و میکروارگانیسم ها این ویروس کشنده را برای همواره شکست دهد.

Treasure Planet (سیاره گنج)

نمره منتقدان: 69 از 100

انیمیشن سیاره گنج یکی از بی نظیرترین انیمیشن های دوست داشتنی تاریخ است که اصلا به مقدار لیاقتی که به نمایش گذاشته مورد توجه قرار نگرفته است. یک داستان تمام عیار، شخصیت های دوست داشتنی و دنیایی از زیبایی هایی که در هیچ انیمیشن دیگه ای دیده نمی شود، همه و همه در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا سیاره گنج را به یک عنوان دوست داشتنی و خاطره انگیز تبدیل نمایند. این انیمیشن که در حقیقت اقتباسی علمی تخیلی از رمان جزیره گنج رابرت لوییس استیونسون است، در دوران خوبی اکران شد و همین هم باعث شد مورد توجه دیدنگران قرار نگیرد.

خلاصه داستان: جیم هاکینز با خدمه یک کشتی فضایی همراه می شود تا یک سفر فوق العاده را تجربه کند. او در این سفر هدف ویژه ای را دنبال می نماید و می خواهد با یاری نقشه ای که دارد، گنج های بسیاری را پیدا کند. اما جیم تنها نیست چراکه خدمه کشتی هم با هدف پیداکردن گنج های ارزشمند راهی این سفر شده اند.

Flushed Away (بر آب رفته)

نمره منتقدان: 74 از 100

اگر انیمیشن هایی مانند فرار مرغی و والاس و گرومیت را دیدن نموده اید و از هیجان بی نظیر آن ها لذت برده اید احتمالا بر آب رفته هم برای شما سرگرم نماینده است. با وجود همه استقبالی که منتقدان و دیدنگران به این فیلم داشتند، انیمیشن بر آب رفته آن طور که انتظار می رفت هم دیده نشد و استودیوی دریم ورکس به همکاری با استودیوی سازنده این انیمیشن سرانجام داد.

خلاصه داستان: یک موش خانگی که به زندگی در شرایط بسیار ایده آل عادت نموده به صورت کاملا تصادفی به درون سیستم فاضلاب راه پیدا می نماید. این فضای آلوده و وحشتناک به هیچ وجه چیزی نیست که این موش خانگی به آن عادت داشته باشد.

Rise of the Guardians (ظهور نگهبانان)

نمره منتقدان: 74 از 100

این انیمیشن می تواند از استثناهای اساسی فهرست برترین انیمیشن های دوست داشتنی اما فراموش شده باشد. انیمیشن ظهور نگهبانان نه تنها فروش قابل قبولی در گیشه ها داشت بلکه در فصل جوایز هم پیروز بود و نامزد برترین انیمیشن جوایز گلدن گلوب هم شد. اما علت اصلی شکست آن به هزینه های بازاریابی و تبلیغات آن بازمی شود. استودیوی دریم ورکس که وظیفه ساخت این انیمیشن را برعهده داشت به علت ضرر هنگفتی که به واسطه فراوری این انیمیشن کرد، مجبور شد حدود 350 کارمند خود را اخراج کند. بنابراین اخبار ناگوار آن باعث شد بسیاری از طرفداران ژانر انیمیشن آن را یک عنوان شکست خورده بدانند.

خلاصه داستان: زمانی که نیرویی اهریمنی به نام پیتچ آماده حمله به زمین و شروع دوباره دوران تاریکی می شود، گروهی از نگهبانان نامیرا در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا همه بچه ها بی گناه سراسر دنیا را در برابر این خطر بزرگ محافظت نمایند.

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلم هایی که براساس بازی های ویدیویی ساخته شده اند

فیلم های دنیای سینمایی دی سی را با چه ترتیبی دیدن کنیم؟

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را بشناسید

The Brave Little Toaster (تستر کوچولوی شجاع)

نمره منتقدان: 77 از 100

تستر کوچولوی شجاع یک انیمیشن نوستالژی، دوست داشتنی و خاطره ساز بود که در سال 1987 و به وسیله استودیوی والت دیزنی اکران شد. این انیمیشن کمدی موزیکال که ماجراجویی های بسیاری را در بستر اصلی داستانش روایت می نماید، هویتی شیرین و جاب داشت که شاید به مقدار لیاقتی که دارد، دیده نشده است. سال ها پیش از آن که مجموعه انیمیشن های داستان اسباب بازی ها ایده زنده کردن عروسک ها و اسباب بازی ها را مطرح کند این تستر کوچولوی شجاع بود که وسایل منزل را با هویت های انسانی ترکیب کرد و پیروز شد یک داستان بی نظیر را روایت کند.

خلاصه داستان: یک تستر نان با همراهی دوستانش یعنی پتو، چراغ مطالعه، رادیو و جاروبرقی به شهر سفر می نمایند تا صاحبان واقعی شان را پیدا نمایند.

The Iron Giant (غول آهنی)

نمره منتقدان: 96 از 100

انیمیشن غول آهنی در سال 1999 اکران شد و هرگز مورد توجه دیدنگران درون سالن های سینما قرار نگرفت. این انیمیشن با ایده های جاه طلبانه و داستانی متفاوت و دوست داشتنی یکی از بی نظیرترین انیمیشن های تاریخ سینما است که در تاریخ مناسبی اکران نشد و همین هم باعث شد به مقدار ای که لیاقت آن را داشت، دیده نشود. با این حال در همه سال های پس از آن بود که غول آهنی پیروز شد توجه بیشتری به خود جلب کند و حالا به اعتقاد بسیاری از منتقدان یکی از برترین انیمیشن های تاریخ هم لقب می گیرد.

خلاصه داستان: هوگارت هیوز 9 ساله متوجه می شود یک غول آهنی بسیار بزرگ به حاشیه شهرشان آمده است. هوگارت در شهری آرام اما سرشار از استرس دوران جنگ سرد زندگی می نماید و نمی داند حضور این غول آهنی می تواند چه معنایی داشته باشد. اما فارغ از دنیای سیاست، غول آهنی داستان ما با هوگارت دوست می شود اما این رابطه محبت آمیز قرار نیست آرام دنبال شود.

منبع: ایرنا زندگی

به "برترین انیمیشن های دوست داشتنی که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمیشن های دوست داشتنی که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید