با تماشا این مجسمه های عجیب شوکه می شوید!

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، عجیب ترین مجسمه ها

در هر گوشه ای از جهان ممکن است با چیزهای عجیب مختلفی روبرو شوید که باعث شگفتی شما گردد. آثار تاریخی عجیب، تندیس ها و عجیب ترین مجسمه های جهان نمونه ای از این شگفتی ها محسوب می گردند. زمانی که به مقصدی سفر می کنیم و در اماکن عمومی مثل معابر و پارک ها با عجیب ترین مجسمه ها رو به رو می شویم، ناخواسته نظرمان جلب شده و حتی آغاز به عکس انداختن از این مجسمه های عجیب می نماییم. برخی از این مجسمه ها به قدری عجیب هستند که حتی ممکن نیست این ایده یک لحظه هم به فکر کسی خطور نموده باشد. در شهرهای مختلف جهان می توانید مجسمه های عجیبی را ببنید که هرگز فراموش نخواهید کرد. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با عجیب ترین مجسمه های جهان آشنا شوید.

با تماشا این مجسمه های عجیب شوکه می شوید!

اغلب این مجسمه ها آثار هنری از شخصیت های قهرمان، افراد معروف و شناخته شده و یا اسطوره هایی هستند که سهم قابل توجهی را در آن کشور و برای مردم داشته اند. از آنجایی که مجسمه های هنری یادبودی عادی نیستند، اغلب آن ها به صورت رسمی و با شکوه ایجاد می گردند. اما برخی از مجسمه ها کار دست طراحان و هنرمندان خلاقی است که با نوآوری و به کارگیری خلاقیت سعی دارند ایجاد تمایز کنند و اثری فراموش نشدنی را بر جای بگذارند. به همین علت با فکر خلاقشان عجیب ترین مجسمه ها را طراحی نموده و می سازند.

مجسمه عجیب زن غول پیکر؛ انگلیس

مجسمه غول پیکر زنی که دراز کشیده و سرش در دکه عکاسی گیر نموده است، در ایستگاه متروی ویکتوریا، لندن قرار داشت. این مجسمه بیشتر با هدف تبلیغات و نشان دادن زندگی روزمره مردم در معرض نمایش قرار داده شده بود.

مرد ویالون زن؛ هلند

مرد ویالون زنی که از زیر کاشی های زمین بیرون آمده، یکی از مجسمه های عجیب در آمستردام هلند است. مرد ویالون زن یکی از عجیب ترین مجسمه های جهان محسوب می گردد. اگر به آمستردام سفر کردید می توانید این مجسمه عجیب را در تالار شهر و خانه اپرا استاپرا ببینید. نام هنرمندی که این مجسمه را ساخته معین نیست. گفته می گردد هنرمند مرموزی شبانه و بی خبر این مجسمه های عجیب را در اماکن عمومی رها نموده است.

مجسمه عجیب مردی که در حال بریدن شاخه درخت است؛ هلند

مجسمه مرد کوچکی که روی یک درخت غول پیکر ایستاده و با اره در حال بریدن شاخه درخت است، یکی دیگر از عجیب ترین مجسمه های جهان محسوب می گردد. این مجسمه نیز در آمستردام هلند واقع شده است و مثل مجسمه قبلی هنرمند آن ناشناخته است.

موسیقی دان بی سر؛ هلند

شاید تا حالا از موسیقی دان ها شنیده باشید که وقتی برای اولین بار عاشق موزیک شدند حس کردند سرشان را از دست داده اند. مجسمه موسیقی دان بی سر هم انگار همین مفهوم را می رساند. در میان لیست عجیب ترین مجسمه های جهان می توانیم این مجسمه را نیز قرار دهیم. موسیقی دانی که بدون سر و گیتار به دست در حال قدم زدن در خیابان می باشد، امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام تبدیل شده است.

کروکودیلی که در حال بلعیدن یک سرمایه دار است؛ نیویورک

در یکی از خیابان های بروکلین نیویورک مجسمه ای عجیب از زمین سر به بیرون آورده و در حال بلعیدن یک سرمایه دار می باشد. این اثر هنری همراه با کنایه و به نحوی نشان دهنده اعتراض هنرمند به شرایط جامعه است.

کودک غول پیکر؛ چین

یک کارگردان اسپانیایی تبار به نام ایزابل مجسمه ای غول پیکر از یک کودک ساخته و در یکی از نمایشگاه های شانگهای چین قرار داده است. نام این مجسمه میگوئلین است و مثل یک کودک واقعی نفس می کشد، پلک می زند و می خوابد. از سال 2010 تا به امروز میلیون ها نفر از این مجسمه بازدید نموده اند. میگوئلین هم در لیست عجیب ترین مجسمه ها واقع شده است.

مجسمه پتر کبیر؛ روسیه

این مجسمه عجیب از جنس برنز، استیل ضد زنگ و مس ساخته شده و یکی از بلندترین مجسمه های جهان با ارتفاع تقریبی 90 متر است. مجسمه پتر کبیر با عنوان ناوگان روسی 300 ساله شناخته می گردد و در مسکو واقع شده است. اثر هنری پتر کبیر را در بالای کشتی بادبانی نشان می دهد.

این اثر روسی که از عجیب ترین مجسمه ها در جهان محسوب می گردد کمی خنده دار به نظر می رسد؛ چون در واقع سازنده آن قصد داشته مجسمه کریستوف کلمب را بسازد و پس از اینکه اسپانیایی ها و آمریکایی ها موافقت نکردند، سر کریستوف را با سر پتر جا به جا کردند!

دست غول پیکر؛ شیلی

دست غول پیکر از مجسمه های عجیب دیگری است که در گوشه دیگری از جهان واقع شده است. مجسمه سنگی دست غول پیکر در صحرای آتاکاما، کشور شیلی، از جاذبه های گردشگری این منطقه بشمار می رود. با نگاه کردن به این اثر گویی دست غولی در وسط بیابان از زیر خاک بیرون آمده است.

هر یک از جاذبه های گردشگری جهان جذابیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند که برای گردشگران شگفت انگیز هستند. از جمله این جاذبه ها می توانیم به آثار هنری که کار دست هنرمندان خلاق است اشاره نمود. برخی از این آثار هنری عجیب ترین مجسمه ها هستند که در بالا به آن ها پرداختیم. هر یک از این مجسمه های عجیب در گوشه و کنار جهان امروزه به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند.

منبع: youramazingplaces

منبع: الی گشت

به "با تماشا این مجسمه های عجیب شوکه می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تماشا این مجسمه های عجیب شوکه می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید