این کانسپت iPhone Flip همان گوشی تاشویی است که همه دوست داریم اپل بسازد

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، مدت ها است شایعاتی درباره iPhone Flip اپل می شنویم؛ گوشی تاشویی که گفته می شود اپل واقعا در حال کار روی آن است و ما جز اندک اطلاعات نشت شده و چند ثبت اختراع، چیز بیشتری نمی دانیم.

این کانسپت iPhone Flip همان گوشی تاشویی است که همه دوست داریم اپل بسازد

به ویژه، درباره طراحی این گوشی هیچ چشم انداز و تصور قوی نداریم و نمی گردد حدس زد ظاهر این آیفون فلیپ تاشو چگونه است.

به همین دلیل، کانال یوتیوب ConceptsiPhone سعی کرده رندرهایی از یک آیفون فلیپ تاشو مورد انتظار کاربران را تهیه کند. شاید این iPhone Flip نزدیک ترین چیزی باشد که دوست داریم از اپل ببینیم؛ به ویژه اینکه طراحی نزدیک به آیفون 12 و ویژگی هایی نزدیک به آیفون 13 دارد.

در حال حاضر، سامسونگ Galaxy Z Flip 3 محبوب ترین گوشی تاشوی دنیا است. کانسپت آیفون فلیپ هم تا حدود زیادی مشابه گلکسی زد فلیپ 3 شده است و این می تواند کاملا طبیعی باشد؛ چون عمومی ترین و گسترده ترین گوشی تاشو در دسترس و با عملکرد و ویژگی ها چشم گیر است.

رندرهای ConceptsiPhone طراحی تا حدود قانع کننده ای دارد و باعث جذب کاربران می گردد. اپل می تواند با ساخت و عرضه چنین گوشی تاشویی، وارد بازار نو اسمارت فون ها گردد و سریعا به رقیب جدی برای سامسونگ تبدیل گردد.

ظاهر آیفون فلیپ بیشتر شبیه به یک آیفون 12 استاندارد است که به طور عمودی از وسط نصف شده و نوآوری خاصی ندارد. لبه های گوشی تخت شدند و به آن یک ظاهر منطقی و شیک می دهند.

در این رندرها چیزهای بیشتر نسبت به یک صفحه نمایش تاشو صرف وجود دارد. مهم تر از همه، تصویری از Touch ID در زیر نمایشگر را شاهد هستیم که شایعه شده بود در آیفون 13 رونمایی می گردد اما باز باید منتظر بمانیم و شاید به آیفون 14 برسد.

این یکی از ویژگی هایی است که واقعا دوست داریم در آیفون های آینده، اعم از تاشو و غیرتاشو ببینیم؛ چون این روزها همه با ماسک در بیرون از خانه ظاهر می شویم و Face ID مشکلاتی برای تشخیص چهره دارد. داشتن یک گزینه امنیتی بیومتریک می تواند جایگزین ایده آلی برای آن باشد.

برخی شایعات درباره تلاش اپل برای تشخیص چهره با ماسک از طریق Face ID شنیده شده است اما ما نمی دانیم واقعا این فناوری به آیفون 13 می رسد یا خیر!

یک بخش قابل توجه دیگر در رندرهای کانسپت iPhone Flip به کوچک شدن ناچ صفحه نمایش برمی گردد. این واقعا چیزی است که همه انتظار داریم در آیفون 13 شاهدش باشیم و برای اولین بار از زمان معرفی ایفون X، یک صفحه نمایش در میزان واقعی ولی بریدگی ناچ بسیار کوچک تر ببینیم.

در حالی که سنسورهای قدرتمند و کاربردی در بخش ناج آیفون های سری اخیر کار گذاشته شده است؛ ولی نسبتا بزرگ و کشیده است. کاربران دوست دارند اپل از فناوری های بهتری مانند دوربین زیر نمایشگر استفاده کند؛ چیزی که در گلکسی زد فلیپ 3 از سوی سامسونگ رونمایی شد.

سایر ویژگی های کلیدی که در این آیفون فلیپ خیالی عرضه شده، یک صفحه نمایش 120Hz ProMotion Liquid Retina XDR است که امیدواریم در آیفون 13 یا حدقل آیفون 13 پرو ببینیم و تراشه Apple M1 که یک تراشه درجه یک برای محصولاتی مانند مک بوک یا آیپد پرو 2021 است. شاید کمی خوش بینانه باشد که تصور کنیم یک آیفون تاشو با تراشه M1 عرضه گردد ولی حداقل انتظار می رود که نوترین تراشه شری A اپل روی این گوشی کار گردد.

شایعاتی منتشر شده است که اپل تا سال 2023 قصد معرفی یک گوشی تاشو را ندارد. بنابراین، این مدل آیفون فلیپ برای استانداردهای سال 2021 و 2022 خوب به نظر می رسد اما برای دو سال آینده، باید شاهد فناوری ها و طراحی آیفون بهتری باشیم و شاید یک آیفون بدون بریدگی ناچ!

با هم ویدئو کانسپت iPhone Flip از کانال یوتیوب ConceptsiPhone را مشاهده کنیم:

منبع: یک پزشک

به "این کانسپت iPhone Flip همان گوشی تاشویی است که همه دوست داریم اپل بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کانسپت iPhone Flip همان گوشی تاشویی است که همه دوست داریم اپل بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید