ارز ترجیحی در بودجه 1401 حدف نشده است ، دولت می تواند کالا ها را بر اساس نرخ نیمایی وارد کند

به گزارش وبلاگ نهاد جامعه، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز هیچ تصمیمی برای حذف ارز ترجیجی برای کالاهای اساسی گرفته نشده است.

ارز ترجیحی در بودجه 1401 حدف نشده است ، دولت می تواند کالا ها را بر اساس نرخ نیمایی وارد کند

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ نهاد جامعه، درباره دلایل گرانی بعضی اقلام خوراکی در هفته های گذشته اظهارکرد: در چند روز گذشته بسیاری از رسانه ها، علت اصلی گرانی بعضی اقلام خوراکی را حذف ارز ترجیحی می دانند؛ اما باید با صراحت عرض کنم که در بودجه سال 1401، موضوعی با عنوان حذف ارز ترجیحی وجود ندارد بلکه نحوه تخصیص ارز در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: روش جدیدی که دولت می تواند در زمینه تخصیص ارز ترجیحی در دستور کار قرار دهد این است که کالاها بر اساس نرخ نیمایی وارد کشور شوند اما باز توزیع ما به التفاوت آن برسد. در نهایت قیمت نهایی که به دست مردم می رسد، به مقدار زمانی باشد که ارز ترجیحی برای کالاها در نظر گرفته می شد.

پورابراهیمی اعلام نمود: در لایحه بودجه سال جاری، 300 هزار میلیارد تومان برای پرداخت این ما به تفاوت در نظر گرفته شده است. دولت می تواند با ارز ترجیحی کالا وارد کند یا تفاوت قیمت واردات با ارز نیمایی را به مردم پرداخت کند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارز ترجیحی در بودجه 1401 حدف نشده است ، دولت می تواند کالا ها را بر اساس نرخ نیمایی وارد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز ترجیحی در بودجه 1401 حدف نشده است ، دولت می تواند کالا ها را بر اساس نرخ نیمایی وارد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید